  • Data: 2017-05-17 11:30:08
    Temat: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 20:18:36 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Nie, nie jest to potrzebne.
    > Musisz (np. przeglądarka musi) wyłącznie znać odpowiedni zestaw "root
    > CA" (zawierający w szczególności root CA, od którego zaczyna się
    > "ścieżka").

    Nie. Bo do przeglądrki mozna wgrac root certificate i antywirusy to robią. Malware
    tez to moze zrobic.

    > Nie wiem o jakie antywirusy chodzi, ale jeśli mamy złamany komputer, to
    > może on nam wyświetlać jakie mu się podobają "ścieżki", i nic to nie daje.

    Dokładnie, moze byc wyswietlony "zielony" łańcuch certyfikacji ale nie musi byc on
    poprawny i taki sam jak wystawiany przez bank.
    Wtedy dobrze jest móc znaleźć poprawny ciąg certyfikacji którego malware nie
    podmieni.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Infrastruktura_klucza_
    publicznego
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Certyfikat_klucza_publ
    icznego

    No i co z tego?

    Widziales choć raz ciag certyfikacyjny podmieniony przez antywirusa?

    > Ale spowodowanie (np. przez wirusa), by przeglądarka wyświetlała
    > dokładnie taki obrazek "jak powinien być" jest już zupełnie proste.

    poproszę obca osobe z internetu aby mi zrobila zrzut ekranu tego obrazka i umiescila
    na imgurze.
    Tego wirus nie podmieni...

    > Jest pewne ryzyko, ale jest ono dużo mniejsze niż w przypadku tylko
    > samego komputera, o którym wiemy, że jest "zawirusowany".

    Ano jest.Ale ryzykuje wtedy tylko tym co przeleje. Nie wszystkimi środkami na koncie.

    > Hasła jednorazowe nie sprawdzają treści dyspozycji. Podobnie "zwykły"
    > token.
    > Oczywiście "token", który pokazuje szczegóły np. przelewu, jest dużo
    > bardziej bezpieczny.

    Ano. Taki urok chyba kazdej uslugi ze "man in the middle" narobi problemów. Czy to
    ludzik z pałką czy z hakerskim komputerem...

    > BTW certyfikat może się zmienić w dowolnej chwili. Co z tego że
    > sprawdzisz podczas logowania. Jeśli przeglądarka nie sprawdza
    > prawidłowości certyfikatu, to sprawa jest z góry przegrana. Szukanie
    > czegokolwiek tego typu na stronie banku to nieporozumienie
    > (niezrozumienie idei PKI).

    Oczywiscie ze moze sie zmienic ale narazie takich malware nie mamy.
    A PKI jest fajne o ile nie masz po drodze firmowego proxy czy antywirusa.

    http://www.thesafemac.com/avasts-man-in-the-middle/

    Jesli malware ponazywa swoje certyfikaty tak jak w oryginale to nie bedzie widać ze
    są podmienione. Idea PKI tu nie pomaga o ile nie jest wsparta mozliwoscia
    zewnetrznego sprawdzenia - recznie. Co da sie zrobic ale albo trzeba miec zaufany
    komputer i przepatrzec czy sie numery seryjne i modulo zgadzaja albo miec mozliwosc
    uzyskania lancucha certyfikacyjnego w sposob który moze nie byc kontrolowany przez
    malware...