  • 11. Data: 2002-11-26 13:29:04
    Temat: Re: mBank - zdefiniowany przelew do US
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "%oil" <c...@A...konto.pl> napisał w wiadomości
    news:arvqqh$j96$1@absinth.dialog.net.pl...
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/mbiznes/zusius.html
    > Zakład Ubezpieczeń Społecznych wymaga realizacji zobowiązań w formie
    > przelewu bankowego o specjalnym formacie.

    No wlasnie. Wiec skoro jest specjalny format, nie chce ryzykowac przelewajac
    w sposob standardowy.

    > Już wkrótce również przelewy do Urzędów Skarbowych będą obowiązkowo
    > wykonywane w specjalnym formacie - innym niż zwykłe przelewy do innych
    > banków. mBank przygotowuje się do tych wymagań [...]

    Juz sie przygotowal i wprowadzil specjalna formatke do US. Skoro jest cos
    "specjalnego" to z tego nalezy korzystac. Uwazam, ze zdefiniowanie przelewu
    do ZUS i US poprzez zwykla formatke jest nieprawidlowym dzialaniem i ten
    przelew po prostu nie zostanie zrealizowany.

    GreG

  • 12. Data: 2002-11-26 13:57:30
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "%oil" <c...@A...konto.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No wlasnie. Wiec skoro jest specjalny format, nie chce ryzykowac
    przelewajac
    > w sposob standardowy.

    Do końca roku nic nie ryzykujesz. Nie ma (jeszcze, bo termin został
    przesunięty) obowiązku, jak w przypadku ZUS.

> [...]
    ten
    > przelew po prostu nie zostanie zrealizowany.

    Jeszcze raz: prawo tego nie wymaga, więc istnienie specjalnego
    formularza przelewu należności podatkowych do US nie obliguje do
    korzystania z niego. Gdyby tak było, niemożliwe byłoby płacenie podatków
    od początku bieżącego roku inaczej, niż za pośrednictwem specjalnych
    papierowych druków poleceń przelewu do US. Natomiast obowiązkowy jest
    specjalny opis w tytule przelewu - link do opisu na stronach MF pojawiał
    się na pbb wielokrotnie.
    Sam płacę PIT5 nie pierwszy rok, tylko za pośrednictwem mBanku,
    korzystając ze standardowego przelewu, za to od tego roku z odpowiednim
    opisem.

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2002-11-27 08:46:02
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    > Sam płacę PIT5 nie pierwszy rok, tylko za pośrednictwem mBanku,
    > korzystając ze standardowego przelewu, za to od tego roku z odpowiednim
    > opisem.
    >
    > --
    To napisz czy pobrali ci jakas opłatę za przelew.

  • 14. Data: 2002-11-27 22:33:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@w...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/polecenie_przel
    ewu_objasnienie.doc

    Wielkie dzięki, już ściągam do poczytania na dobranoc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 15. Data: 2002-11-27 22:41:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jeszcze raz: prawo tego nie wymaga, więc istnienie specjalnego
    > formularza przelewu należności podatkowych do US nie obliguje do
    > korzystania z niego. (..)

    A możesz podać jakiś konkret na ten temat ?
    Bo mnie udało się znaleźć rozporządzenie z 15 września 2001
    definiujące nowy wzór i jest w nim napisane, ze wchodzi w zycie
    od 1-go stycznia 2002, a serwerek sejmowy żadnej nowelizacji
    w tym temacie nie wykazuje.

    Pix

  • 16. Data: 2002-11-28 18:54:35
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    > To napisz czy pobrali ci jakas opłatę za przelew.

    Kto? mBank? A z jakiej okazji?

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 17. Data: 2002-11-28 21:22:10
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:as607u$sce$1@news.tpi.pl, Jarosław Lech wrote:
    > Użytkownik "%oil" <c...@A...konto.pl> napisał w wiadomości

    > Kto? mBank? A z jakiej okazji?

    Nieporozumienie wynika chyba z tego, że Jarek prawdopodobnie płaci PIT5 z
    rachunku eKonto prywatnego (nie mBiznes), gdzie wszystkie przelewy są
    bezpłatne.

  • 18. Data: 2002-11-28 21:41:17
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nieporozumienie wynika chyba z tego, że Jarek prawdopodobnie płaci PIT5 z
    > rachunku eKonto prywatnego (nie mBiznes), gdzie wszystkie przelewy są
    > bezpłatne.

    Nieporozumieniem jest to, ze istnieja dwie oddzielne opcje pt. "dowolny
    przelew" oraz "przelew do US/ZUS" i to zarowno w mBiznes jak i eKOnto.

    Skoro mozna przelewac do US/ZUS normalnym przelewem, to po co "specjalny" ???

    Tym bardziej, ze tego drugiego juz nie da sie zdefiniowac, bo nikt nie wpadl
    na to, ze nr konta mojego US sie czesto nie zmienia.

    A dla scislosci: w mBiznes nic nie kosztuje "przelew do US", a nie "dowolny
    przelew", ktorego adresatem jest US - to chyba roznica, przynajmniej z
    logicznego
    punktu widzenia.

    Pozdrawiam
    GreG

  • 19. Data: 2002-11-29 06:50:34
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2002 22:41:17 +0100,
    osoba podpisana: GreG <g...@w...pl>
    napisała:
> [...]
    >
    > Skoro mozna przelewac do US/ZUS normalnym przelewem, to po co "specjalny" ???
    Nie. Do US można przelać "normalnym" przelewem (kwestia formatu)
    Do ZUS nawet jeśli odpowiednio sformatujesz przelew, to jest to ZTCW
    inny typ komunikatu w Eliskirze(jeśli bredzę to proszę poprawić).

    KJ
    --
    God is real, unless declared integer.

  • 20. Data: 2002-11-29 10:35:46
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > definiujące nowy wzór i jest w nim napisane, ze wchodzi w zycie
    > od 1-go stycznia 2002, a serwerek sejmowy żadnej nowelizacji

    Nie mogę podać, bo nie mogę znaleźć :-) Pewnie działa to na zasadzie
    "poki są pieniądze - nie ma problemu", więc muszę wycofać się z
    kategorycznegostwierdzenia, że "prawo tego nie wymaga". Zmieniam je na
    "praktycznie tego jest to wymagane" :-) Przynajmniej na razie.

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl