  • 1. Data: 2002-11-25 09:21:36
    Temat: zakładanie spółki z o.o. - konto firmowe
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam,
    Jestem na etapie zakładania sp.zoo i mam pytanie. Podczas podpisywania umowy
    spółki u notariusza wspólnicy muszą złożyć deklarację o wniesieniu wymaganych
    wkładów pieniężnych. Tylko gdzie to mają zrobić. Chodzi mi o to że jeszcze nie
    ma konta firmowego bo przecież nie ma firmy .Jak to jest praktycznie
    rozwiązywane? Może ktoś ma doświadczenia w tym temacie. Czy w necie można
    gdzieś o tym poczytać?
    dz i pzdr

  • 2. Data: 2002-11-25 12:05:14
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - konto firmowe
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > ma konta firmowego bo przecież nie ma firmy .Jak to jest praktycznie
    > rozwiązywane? Może ktoś ma doświadczenia w tym temacie. Czy w necie można

    W praktyce jest zwykle tak, że pieniądze wpłacasz na konto, gdy je
    założysz. Na dobrą sprawę jest to możliwe po załatwieniu wszystkich
    formalności - np. nadanie nru NIP i Regon, który dostaniesz dopiero po
    wpisie w KRS i wystąpieniu o ww. nadanie.
    Kluczem jest oświadczenie Zarządu o zgromadzeniu kapitału, składane do
    sądu rejestrowego wraz z umową spółki i formularzami - celem
    rejestracji. Oświadczenie to jest na tyle "mocne", że sądu nie
    interesuje specjalnie, gdzie te pieniądze są, ważne, że są (powinny być)
    w wyłacznej dyspozycji Zarządu. Złożenie takiego oświadczenia i brak
    tych pieniędzy skukuje bowiem odpowiedzialnością materialną członków
    Zarządu z tytułu niepokrytych wkładów.
    W sieci nie ma raczej za wiele informacji na ten temat, jeżeli są, to
    raczej co będzie, jak to będzie nieprawda, co Zarząd oświadczył.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-11-25 20:40:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > formalności - np. nadanie nru NIP i Regon, który dostaniesz dopiero po
    > wpisie w KRS i wystąpieniu o ww. nadanie.

    Chyba przespales wprowadzeniu KSH i zapisow o "spolce w organizacji".
    AFAIR do zalozenia konta wystarczy:
    akt-umowa spolki
    wniosek do KRS
    Regon (dla "spolki w organizacji") - wydadza na podstawie powyzszych

    NIP tez nadadza na podstawie powyzszych i spolka juz moze dzialac.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-11-26 06:24:04
    Od: l...@p...onet.pl

    > Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba przespales wprowadzeniu KSH i zapisow o "spolce w organizacji".
    > AFAIR do zalozenia konta wystarczy:
    > akt-umowa spolki

    Podczas podpisywania umowy spółki współwłaściciele oświadczają przed
    notariuszem że odpowiednie kwoty zostały przekazane spółce. To jest ten dylemat
    pzdr

  • 5. Data: 2002-11-26 14:44:32
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Regon (dla "spolki w organizacji") - wydadza na podstawie powyzszych
    >
    > NIP tez nadadza na podstawie powyzszych i spolka juz moze dzialac.

    Status spółki w organizacji nie jest do końca jasny - jest osobą prawną,
    ale ułomną, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Za zobowiązania spółki
    odpowiada zarząd, natomiast sp. w organizacji również ci, którzy
    uczestniczą w jej tworzeniu, w domyśle wspólnicy. Rodzi to więc
    sytuację, która powoduje rozszerzenie odpowiedzialności materialnej
    wspólnika powyżej wkładu; w przypadku niezdolności do regulowania
    zobowiązań i stwierdzenia, że kapitał nie został wniesiony lub mgół nie
    zostać wniesiony, np.został pobrany bezzwrtną zaliczką przez osobę
    dysponującą kontem, a nie będącą członkiem zarządu - problemy, z jakimi
    można się zetknąć bywają nie do pozazdroszczenia.
    Banki również "przespały", bo w danych informacyjnych wszędzie mówią o
    NIPie, Regonie, wypisie z rejestru (na który można czekać i dwa
    miesiące)natomiast nie podają informacji, jak powinna zachować się
    spółka nowotworzona. Ważne jest, jak mówią prawnicy "jaka jest praktyka"
    - w najbliższym czasie sprawdzę to i nie omieszkam podzielić się uwagami.
    Dobrą praktyką byłoby jednak, by obywatel nie musiał korzystać z
    prawnika, a mógł odwołać się do litery prawa osobiście, na czym
    podejrzewam ani bankom, ani prawniczemu lobby niespecjalnie zależy.
    Tytułem komentarza: spółka w organizacji powinna używać tego w nazwie,
    więc i jako posiadacz konta, na pieczątkach i całej korespondencji
    powinna używać określenia "w organizacji", co rodziłoby konieczność
    zmian i korekt we wszystkich otrzymanych dokumentach po wpisie. Wynika
    to z faktu, że zapisy prawne powinny być interpretowane w ich znaczeniu
    gramatycznym , a nie w oparciu o "praktykę" czy domniemaną intencję
    ustawodawcy.

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2002-11-26 14:51:00
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Podczas podpisywania umowy spółki współwłaściciele oświadczają przed
    > notariuszem że odpowiednie kwoty zostały przekazane spółce. To jest ten dylemat

    Oświadcza to zarząd, ponieważ w jego dyspozycję przechodzi kapitał
    (i/lub aporty). Nie ma natomiast obowiązku i potrzeby dowodzenia tego u
    notariusza, pieniądze na dobrą sprawę mogą być zakopane w słoju w lesie
    - ważne, że zarząd wie gdzie i że może nimi bysponować bez ograniczeń. W
    umowie spółki również się deklaruje kapitał i fakt zgromadzenia, ale
    oświadczenie zarządu jest mocniejsze i ważniejsze, bo to on odpowiada,
    gdyby się okazało, że kasy nie ma. W praktyce najlepiej wpłącić
    pieniądze na konto firmy przed zaciągnięciem pierwszego zobowiązania.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-11-26 15:03:15
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    db, abn amro, big bg. zakladaja konta dla spolek w organizacji.
    nawet tak kiepski bank jak pekao sa ma to w swoim systemie. ale jak to w
    peako sa daje jest w stystemie ale nie daje sie wykonac. trzeba bowiem podac
    regon, nip, i nr krs. takie cudo tylko w pekao sa sie zdarzyc moze. ale te
    pierwsze zakladaja.
    pozdr
    jarek klimek

  • 8. Data: 2002-11-26 16:25:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Klemens napisał:
    > db, abn amro, big bg. zakladaja konta dla spolek w organizacji.
    > nawet tak kiepski bank jak pekao sa ma to w swoim systemie.

    dB nie podaje takiej informacji na swojej stronie, db24 również nie. abn
    amro publikuje na swojej stronie regulamin otwierania i prowadzenia kont
    i nawet się nie zająknie o spółce w organizacji - wniosek - albo zakłada
    konta w sprzeczności z własnym regulaminem, albo każdorazowo odwołuje
    się do zapisu "o ile odrębna umowa nie stanowi inaczej". o big nie
    wspominam, bo ich enigmatyczność w sieci to już legenda.
    ale jak to w
    > peako sa daje jest w stystemie ale nie daje sie wykonac.

    Ten "system" rónież jest tajny, bo bank nie informuje o takiej
    możliwości na www.

    trzeba bowiem podac
    > regon, nip, i nr krs. takie cudo tylko w pekao sa sie zdarzyc moze. ale te
    > pierwsze zakladaja.

    Pozwoliłem sobie na pewną złośliwość, bo odnoszę wrażenie, że banki mają
    świadomość ślizgania się na granicy włanych regulaminów i
    nieddokreśloności sytuacji, a przy okazji liczą na osobistą wizytę
    klienta, by pozyskć go, robiąc mu wodę z mózgu, w momencie, gdy jest
    zaaferowany załatwianiem formalności rejestracyjnych, podejmuje ryzyko i
    znajduje się w stanie szczególnej podatności na manipulację.
    Nothing personal.

    Pzdr: Dogbert

  • 9. Data: 2002-11-26 19:18:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > NIPie, Regonie, wypisie z rejestru (na który można czekać i dwa
    > miesiące)natomiast nie podają informacji, jak powinna zachować się

    Moze im (tym bankom) nie chce sie tego reklamowac.
    Moje informacje oparlem na swoim osobistym doswiadczeniu.
    Do bankow Klemensa dorzucam BZ WBK SA.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-11-27 09:07:22
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    db, abn amro - doświadczenia kolegi z dużej warszawkiej kancelarii
    prawniczej
    big bg - własne łódzkie (nawet dość kompetentna informacja przez telefon i
    to w oddziale)
    ale urząd skarbowy - to sam miód. podmiot który nie został wpiasany do
    jakiejkolwiek ewidencji (a jest ich troche), czy też rejestru, nie istnieje
    dla skarbówki (przynajmniej we właściwości łódzkiej IS) i NIP nie zostanie
    mu nadany.
    ale to było przed kołodką - może się teraz zmieniło. taki minister to i może
    aparat skarbowy lepszy ;)
    pzdr
    klemens