  • 1. Data: 2006-04-14 09:52:15
    Temat: mBank - zamiast z eKarty, pobrało z rachunku
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Witam!
    Czy komuś zdarzyła się też taka sytuacja, że zamiast z eKarty, pieniądze
    zniknęły z rachunku? Wcześniej miałem około 50 transakcji eKartą i nic
    takiego się nie zdarzyło. Teraz kupiłem bilet w jednej z linii lotniczych,
    saldo eKarty się nie zmieniło, a na rachunku mam minus.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.coldplay.pl

  • 2. Data: 2006-04-14 11:11:52
    Temat: Re: mBank - zamiast z eKarty, pobrało z rachunku
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 14 Apr 2006 11:52:15 +0200, w <e1nqqr$t5g$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał(-a):

> [...]
    > takiego się nie zdarzyło. Teraz kupiłem bilet w jednej z linii lotniczych,
    > saldo eKarty się nie zmieniło, a na rachunku mam minus.

    Poczytaj regulamin eKarty -- jeżeli brakuje środków na rachunku karty, to bank
    pobiera z eKonta.

  • 3. Data: 2006-04-14 12:32:04
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    =Marcos= wrote:
> [...]
    > eKartą i nic takiego się nie zdarzyło. Teraz kupiłem bilet w jednej z
    > linii lotniczych, saldo eKarty się nie zmieniło, a na rachunku mam

    Bywa tak z eKartą, że rozliczenie transakcji nie zostanie poprawnie
    skojarzone z blokadą.
    Wtedy blokada wisi sobie dalej, a rozliczenie jest bezpośrednio z eKonta.
    Ten typ tak czsem ma.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2006-04-14 14:46:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    =Marcos= wrote:
> [...]
    > takiego się nie zdarzyło. Teraz kupiłem bilet w jednej z linii lotniczych,
    > saldo eKarty się nie zmieniło, a na rachunku mam minus.

    eKarta to tak naprawdę eKonto, a eKarta to sposób na obciążenie eKonta.

  • 5. Data: 2006-04-14 17:22:08
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > eKarta to tak naprawdę eKonto, a eKarta to sposób na obciążenie eKonta.

    IMHO należy się uzupełnienie.

    eKarta tak naprawdę jest to karta powiązana jest z eKontem i je obciąża,
    przy czym użytkownik może sam ustalać wysokość "środków dostępnych"
    (domyślnie zero, wartości dodatnie przyjmuje po odpowiedniej dyspozycji
    posiadacza ("zasilenie eKarty") bez konieczności kombinowania z saldem
    rachunku do którego jest podpięta), co jest istotne dla dokonania
    autoryzacji. Ot i cała filozofia eKarty.

  • 6. Data: 2006-04-14 18:13:15
    Od: Spider <...@...c>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Poczytaj regulamin eKarty -- jeżeli brakuje środków na rachunku karty, to bank
    > pobiera z eKonta.

    no to jest chyba bez sensu, jak ktos przejmie dane z eKarty, to obciazy
    rachunek, nawet przy zerowym stanie eKarty, to przeciez mialo byc
    zabezpieczenie transakcji wykonywanych przez internet ...

  • 7. Data: 2006-04-14 18:34:44
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Spider napisał(a):

    > no to jest chyba bez sensu, jak ktos przejmie dane z eKarty, to obciazy
    > rachunek, nawet przy zerowym stanie eKarty, to przeciez mialo byc
    > zabezpieczenie transakcji wykonywanych przez internet ...

    Bank nie przepuści *autoryzacji* na kwotę większą niż saldo dostępne na
    eKarcie.

    Jednak bank przyjmie *obciążenie*, bo nie może sobie go ot tak
    odrzucić... Obciążenie nie ma nic wspólnego ze środkami dostępnymi - te
    służą tylko wyznaczeniu górnej granicy dla autoryzacji.