  • 1. Data: 2006-04-14 08:15:51
    Temat: Najtansze bankowe konto internetowe
    Od: "Dobrodziej" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich,

    Wpadlem na pomysl zrobienia listy najtanszych (co nie oznacza najlepszych,
    najszybszych, najbezpieczniejszych, najmilszych uzytkownikowi itp. - umowmy
    sie, ze tych cech nie bierzemy pod uwage) bankowych kont internetowych
    dostepnych w Polsce. Jesli ktos ma ochote i chwile wolnego czasu, zapraszam
    do zabawy. Otoz chodzi o wylonienie listy najtanszych w podstawowym
    uzytkowaniu kont z obsluga internetowa (mam tu na mysli mozliwosc
    korzystania z podstawowych uslug bez koniecznosci odwiedzania placowki
    bankowej, oczywiscie poza sporadycznymi, uzasadnionymi i kluczowymi
    sprawami, jak zalozenie konta, podpisanie umowy, aneksu itp.). Priorytetem
    niech beda nastepujace kwestie, zwiazane tylko i wylacznie z cena uslug
    oferty bankowej:
    1. Zalozenie i prowadzenie konta (wszelkie oplaty zwiazane tylko z tym, ze
    konto istnieje).
    2. Uzytkowanie karty bankomatowej (chodzi o wszelkie oplaty zwiazane z
    najzwyklejsza karta debetowa, miesieczne oplaty, ewentualnie koszty wyplat
    itp.)
    3. Przelewy (koszt przelewu zewnetrznego, do innego banku, ale w obrebie
    Polski).

    Ponizej kilka warunkow, ktore takowe konto musi spelniac:
    1. Konto musi byc dostepne dla kazdego (czyli nie wliczamy kont studenckich,
    mlodziezowych, biznesowych, do okreslonego wieku czy okreslonych
    preferencji).
    2. Prowadzenie konta czy tez jakiekolwiek oplaty nie moga byc uzaleznione od
    takich czynnikow, jak minimalne miesieczne wplaty, wielkosc biezacego salda,
    okreslona ilosc wyplat z bankomatow, czy tez platnosci karta, wszelakie
    krotkotrwale promocje itp. Chodzi o to, ze moze byc darmowe konto, pod
    warunkiem, ze np. przecietne miesieczne saldo na rachunku musi wynosic
    100000 PLN. Albo bezplatna karta pod warunkiem, ze dokonamy kilku platnosci
    karta na okreslona kwote. Sytuacja musi byc jasna i bez jakichkolwiek
    zaleznosci.
    Dla przykladu, jesli wezmiemy Lukasbank, to zwykle e-konto oferowane przez
    ten bank, mimo ze darmowe :), nie moze byc jednak brane pod uwage, bo nie
    spelnia podstawowego kryterium, jakim jest brak koniecznosci odwiedzania
    placowki (mam na mysli koniecznosc kazdorazowego definiowania przelewu w
    placowce). Z kolei e-konto pro nie moze byc brane pod uwage jako darmowe, bo
    chcac aby bylo darmowe trzeba spelniac wymogi sredniego miesiecznego salda
    oraz minimalnych miesiecznych wplat.

    Z gory dzieki za zainteresowanie

    Zyczac milych, spokojnych, zdrowych i udanych Swiat, zapraszam do dyskusji

  • 2. Data: 2006-04-14 13:22:05
    Temat: Re: Najtansze bankowe konto internetowe
    Od: Grzechu <5...@w...pl>

    Dob
> [...]
    > spelnia podstawowego kryterium, jakim jest brak koniecznosci odwiedzania
    > placowki (mam na mysli koniecznosc kazdorazowego definiowania przelewu w

    Przelewy te mozna definiować przez telefon! Wg mnie ekonto Lukasa jest
    najtańszym - opłata jedynie 1 pln za karte- i jej mozna uniknąć.

  • 3. Data: 2006-04-14 14:50:04
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Przelewy te mozna definiować przez telefon! Wg mnie ekonto Lukasa jest
    > najtańszym - opłata jedynie 1 pln za karte- i jej mozna uniknąć.

    jeśli dobrze pamiętam, to pomieszaliście tu dwa konta lukasa.

    jedno z nich, to e-konto-pro.
    nie wymaga wizyty w oddziale, odbiorców definiuje się przez internet, używa
    się tokena, jest płatne _kilka_ złotych.
    trzeba trochę "gimnastyki", a wtedy opłat nie będzie - ruch kartą powyżej 300
    co mc, średni wpływ z ost. 3 mcy powyżej 2000, uzycie conajmniej raz tokena.

    jest i drugie konto, e-konto bez "pro".
    tu nie ma tokena, i płatne jest tylko _jedną_ złotówkę.
    robiąc podobną "gimnastykę" jak w przypadku pro, a więc obroty kartą minimum
    300 na mc i średni wpływ 2000 można na koncie !odwrotnie! zarobić złotówkę.
    wada tego konta w porównaniu do pro - brak możliwości definiowania odbiorcy
    przez internet - konieczna wizyta w placówce, oraz maksymalnie 5
    zdefiniowanych odbiorców.

    lukas jest najlepszy... jako wpłatomat do innych banków, np. mbanku ;)

    janke

  • 4. Data: 2006-04-14 15:12:09
    Od: Grzechu <5...@w...pl>

    janke na
    > wada tego konta w porównaniu do pro - brak możliwości definiowania odbiorcy
    > przez internet - konieczna wizyta w placówce, oraz maksymalnie 5
    > zdefiniowanych odbiorców.

    mam ekonto bez pro i definiuje przez telefon odbiorców!! i w nowym
    systemie mozna ich miec ponoc i 100!

  • 5. Data: 2006-04-14 21:42:05
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Dobrodziej"
> [...]

    > wyplat
    > itp.)
    > 3. Przelewy (koszt przelewu zewnetrznego, do innego banku, ale w

    za malo danych - takie zestawienia robi co pewien czas rzeczpospolita
    i wybieraja 3 profile użytkowników, z różną aktywnością.
    Ważne są założenia:
    - ile wyplat bankomatowych miesiecznie
    - ile przelewow miesiecznie
    - czy korzysta z polecenia zaplaty - z ilu
    *** blad ***

  • 6. Data: 2006-04-14 22:08:29
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - ile wyplat bankomatowych miesiecznie
    > - ile przelewow miesiecznie
    > - czy korzysta z polecenia zaplaty - z ilu

    A i tak trzeba pamietac, ze najbardziej swiadomi uzytkownicy systemu
    bankowego - a to oni najwnikliwiej czytaja te opracowania - i tak korzystaja
    przewaznie z "wielobankow" oraz "gimnastyki", co calkowicie zmienia obraz
    kosztow korzystania z rachunkow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-04-15 09:54:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 14 Apr 2006 08:15:51 +0000 (UTC), "Dobrodziej"
    <d...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >sie, ze tych cech nie bierzemy pod uwage) bankowych kont internetowych
    1. Czytaj Rzeczpospolitą.
    2. Wpadles na pomysl zrobienia - to zrób, a Ty piszesz:

    >Jesli ktos ma ochote i chwile wolnego czasu, zapraszam
    >do zabawy.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl