  • 1. Data: 2006-04-14 08:33:42
    Temat: Numer KK-pelny czy to jest normalne(bezpieczne?)
    Od: "Slawek Marcowy" <u...@g...pl>

    Jestem nowym "szczesliwym" posiadaczem KK - nigdy wczesniej z kart nie
    korzystalem i mam taka watpliwosc bo robiac zakupy dzis w Intermache -
    dostalem kopie potwierdzenia zakupow karta z PELNYM jej numerem !!! A kasjer
    co karte trzymal przygladal sie jej jak glupi (tylowi tez)!!! Jak to ma sie do
    bezpieczenstwa kart ? Obawiam sie ze przeciez w koncu ktos moze zrobic zakupy
    znajac pelne numery karty !!!

  • 2. Data: 2006-04-14 08:49:58
    Temat: Re: Numer KK-pelny czy to jest normalne(bezpieczne?)
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > sie do
    > bezpieczenstwa kart ? Obawiam sie ze przeciez w koncu ktos moze zrobic

    W Polsce to standard, ze na kopii klienta jest podany jest caly numer. W
    takiej Francji wiekszosc cyfr z numeru karty jest "wygwiazdkowana". Ryzyko
    moze powstac, kiedy osoba niepowolana znajdzie twoja kopie. Najlepiej zaraz
    po zakupach swoja kopie podrzec i wyrzucic.

  • 3. Data: 2006-04-14 08:52:40
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Slawek Marcowy" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie do
    > bezpieczenstwa kart ? Obawiam sie ze przeciez w koncu ktos moze zrobic

    i co z tego?
    Piszesz reklamacje i bank musi ci zwrocic pieniadze jesli nie ty robiles
    transakcje.

  • 4. Data: 2006-04-14 09:17:21
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:e1nnr2$7i5$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): xviper napisał(a):

    > i co z tego?
    > Piszesz reklamacje i bank musi ci zwrocic pieniadze jesli nie ty robiles
    > transakcje.

    tylko ze pierw Ty posiadaczu kk, musisz udowodnic ze to nie ty robiles dana
    transakcje.

    --
    cienislaw

  • 5. Data: 2006-04-14 09:58:57
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "cienislaw" <c...@c...pvravfynj> napisał w wiadomości
    >W artykule news:e1nnr2$7i5$1@inews.gazeta.pl,

    > tylko ze pierw Ty posiadaczu kk, musisz udowodnic ze to nie ty robiles
    > dana
    > transakcje.

    najpierw to bank ma obowiazek zdjac reklamowana transakcje z mojego konta do
    czasu wyjasnienia. Prawo nie wymaga dowodzenia niewinnosci, bank tez sie tym
    nie przejmuje po prostu zwala wszystko na sprzedawce - to on przejmuje
    odpowidzialnosc i musi wykazac ze wlasciciel karty sie nia posluzyl a nie
    nikt inny, jesli tego nie wykaze transakcja obciaza sprzedawce. Klient nie
    musi udowadniac niewinnosci, zwlaszcza ze nie ma takiej mozliwosci to
    sprzedawca musi udowodnic prawidlowosc transakcji przedstawiajac dowody
    (podpisy, pin, etc)

  • 6. Data: 2006-04-14 10:54:31
    Od: "Slawek Chudy" <t...@g...pl>

    xviper <v...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > (podpisy, pin, etc)
    > Tylko że w transakcjach np internetowych nie ma podpisów i pinów , często wręcz
    wystarczy sam numer karty ! I co wtedy ? Właściciel karty by musiał udowadniać że
    nie jestem wielbłądem ?

  • 7. Data: 2006-04-14 12:23:33
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie przejmuje po prostu zwala wszystko na sprzedawce - to on przejmuje
    > odpowidzialnosc i musi wykazac ze wlasciciel

    Rozumiem, ze to nie czcze i harde dywagacje, tylko slowa praktyka, tak?
    Pochwal sie, ile juz wygrales takich spraw z bankami?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2006-04-14 12:28:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "xviper" <v...@o...pl> writes:

> [...]
    > musi udowadniac niewinnosci, zwlaszcza ze nie ma takiej mozliwosci to
    > sprzedawca musi udowodnic prawidlowosc transakcji przedstawiajac dowody

    Aczkolwiek nalezy pamietac ze ostatnio byly opisywane przypadki
    odrzucania takich reklamacji w kontekscie Inteligo i Raiffeisena.
    Wiec trzeba uwazac, ew. zapytac pisemnie bank (jesli umowa itp. nie
    precyzuje tego dokladnie).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2006-04-14 12:46:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> writes:

    > Rozumiem, ze to nie czcze i harde dywagacje, tylko slowa praktyka, tak?
    > Pochwal sie, ile juz wygrales takich spraw z bankami?

    Generalnie chodzi o to, by nie trzeba bylo tu wygrywac z bankami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-04-14 13:09:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tommeck wrote:

    > W Polsce to standard, ze na kopii klienta jest podany jest caly numer.

    Już dawno nie.