  • 11. Data: 2003-07-23 12:22:05
    Temat: Re: mBank - zakładanie konta, oszustwa mLinii itd - PRZESTRZEGAM
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Dla mnie to najlepszy bank i nic mi sie jeszcze w nim
    > nie przydazylo trzeba tylko dobrze czytac i rozumiec tekst
    > pisany.

    Dla mnie też BYŁ - w standardowych sytuacjach. Jakakolwiek sytuacja
    odbiegająca od typowej - tego już nowomodny mBank nie przewidział. A na
    mLinii - co inna osoba to inna odpowiedź. Wymiękłem, gdy oprócz
    standardowych dokumentów (akt zgonu, rachunek za pogrzeb lub postanowienie
    spadkowe) zażądano ode mnie notarialnie potwierdzonego oświadczenia, że mój
    Tato rzeczywiście nie żyje.

    Teraz mBank służy mi jako skarbonka do regulowania groszowych należności z
    kolegami z pracy. Większych pieniędzy (przynajmniej moich) już tam nie
    zobaczą.

    MaciejK

  • 12. Data: 2003-07-23 12:52:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 23 Jul 2003 14:22:05 +0200, w <bflulg$2i6$1@news.onet.pl>, "Maciek Kycler"
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > standardowych dokumentów (akt zgonu, rachunek za pogrzeb lub postanowienie
    > spadkowe) zażądano ode mnie notarialnie potwierdzonego oświadczenia, że mój
    > Tato rzeczywiście nie żyje.

    Rachunku za pogrzeb?? Żeby mnie to nie spotkało, bo mlince zwiędły by uszy :]

    > kolegami z pracy. Większych pieniędzy (przynajmniej moich) już tam nie
    > zobaczą.

    Do tego służy LG :). Ale chyba już niedługo i trzeba będzie poszukać innego
    konta.

  • 13. Data: 2003-07-23 12:59:56
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tato rzeczywiście nie żyje.

    Rachunku za pogrzeb?? Żeby mnie to nie spotkało, bo mlince zwiędły by uszy
    :]

    Tak, jest to alternatywa do postępowania spadkowego. Wtedy bank z pieniędzy
    osoby zmarłej pokrywa koszty pogrzebu - jest to jakaś zryczałtowana wartość
    lub saldo rachunku (jeśli niższe od ryczałtu). Dodam, że nie chodziło tu o
    wielką kwotę - na koncie zostało ok. 100 PLN.

    MaciejK

  • 14. Data: 2003-07-23 13:35:08
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Dzwonię dzisiaj, umowa nie zarejestrowana, nie mają umowy i xera, poczta
    ma
    > 10!!! dni roboczych na dostarczenie przesyłki (wg poczty ma 5 dni
    > roboczych), umowę wprowadzą w ciągu 10 dni od otrzymania, czyli ch... wie
    > kiedy, żeby nie było niedomowień 10 dni roboczych - razem mamy mniej
    więcej
    > ok. miesiąca.

    nieprawda, a przynajmniej nie do końca. Poczta zastrzega że w ciągu 5 dni
    dostarczy przesyłkę ze znaczkiem, a umowę mbanku dostarczasz na ich koszt a
    więc płaci adresat a tu już poczta zastrzega sobie 10 dni na dostarczenie
    przesyłki.

    w sumie czeka się do 14 dni roboczych od momentu wysłania umowy (miałem tak
    ja, rodzice i znajomi) i żadnemu z nas ten 14 dniowy termin nie został
    przekroczony.

  • 15. Data: 2003-07-23 14:00:07
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maciek Kycler <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > lub saldo rachunku (jeśli niższe od ryczałtu). Dodam, że nie chodziło tu o
    > wielką kwotę - na koncie zostało ok. 100 PLN.

    No i czemu masz pretensje, że bank postępuje zgodnie z prawem?

    Z rachunku bankowego osoby zmarłej nie wolno niczego wypłacic poza
    kosztami pogrzebu bez postanowienia sądu co do masy spadkowej.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-07-23 14:35:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > No i czemu masz pretensje, że bank postępuje zgodnie z prawem?
    >
    > Z rachunku bankowego osoby zmarłej nie wolno niczego wypłacic poza
    > kosztami pogrzebu bez postanowienia sądu co do masy spadkowej.

    A przeczytales, czemu on sie czepia? Wlasnie zeby wyplacic kase na
    koszta pogrzebu bank zazyczyl sobie oprocz rachunku za pogrzeb i aktu
    zgonu jeszcze notarialnego oswiadczenia, ze zmarly zmarl.

    MJ

  • 17. Data: 2003-07-23 15:10:04
    Od: "thorak" <t...@N...net>

    Tomek wystukal(a):
    > przesadzam? może, że się napalilem, pewnie tak, ale nie chodzi mi o
    > to że się coś przedłuża, jeśli by powiedzieli, że trzeba czekać
    > miesiąc to bym czekał.
    >
    > Chodzi o to że panienka na infolinii mówi, że ma papiery, a potem za
    > tydzień one znikają.
    > To jest niepokojące.....
    > Oznacza to że nie panują nad obiegiem, co z kolei prowadzie do
    > prostego wniosku, że mają tam niezły burdel w archeo :-)

    w genesis radza sobie pewnie lepiej ;] ale ciagle sa na "pigulkach" ;)

    btw. nie mialem do tej pory zadnych problemow z mbankiem, moze dlatego, ze
    nie wybiegalem poza standardy ;) aczkolwiek mam sytcznosc z podobna
    instytucja :) moze nie z branzy bankowej ale finansowej ;) i powiem Ci ze
    takie bledy sie zdarzaja, niestety :( akurat trafilo na Ciebie, imho
    irytujace, ale ani nie po raz pierwszy ani ostatni, gdzie indziej po prostu
    zostaniesz obsluzony ok, a trafi na kogos innego :)

    btw warto sobie zapisywac nazwiska osob z ktorymi rozmawiasz, 1. latwiej
    pozniej ja odnalezc niz tlumaczyc cos drugiej osobie, 2. jezeli sprawa nie
    jest zalatwiona zawsze mozna poprosic z kims wyzej powolujac sie na rozmowe
    z osoba z pkt.1 :) w koncu wszystko jest nagrywane ;]

    --
    pozdro
    thorak

  • 18. Data: 2003-07-23 15:33:02
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A przeczytales, czemu on sie czepia? Wlasnie zeby wyplacic kase na
    > koszta pogrzebu bank zazyczyl sobie oprocz rachunku za pogrzeb i aktu
    > zgonu jeszcze notarialnego oswiadczenia, ze zmarly zmarl.

    No i? Co w tym dziwnego?
    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2003-07-23 16:09:59
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > No i? Co w tym dziwnego?

    Masz przecież akt zgonu. Co Ci te dodatkowe oświadczenie da (poza
    daniem zarobić notariuszowi)? Przecież notariusz nie sprawdzi czy
    oświadczam prawdę.

  • 20. Data: 2003-07-23 16:23:27
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> wrote:

    > Masz przecież akt zgonu. Co Ci te dodatkowe oświadczenie da (poza
    > daniem zarobić notariuszowi)? Przecież notariusz nie sprawdzi czy
    > oświadczam prawdę.

    Masz jedynie odpis aktu zgonu.

    --