  • Data: 2020-06-05 18:01:23
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-05 o 17:20, J.F. pisze:

    > Ze skoro serwer zawsze pyta tym samym saltem, to nie musisz znac hasla -
    > wystarczy odpowiedz.

    Dlatego zapewne taka komunikacja wymaga wczesniej ustalenia
    zabezpieczonej sesji. Czyli logowanie powinno być możliwe tylko na
    stronach z kłódeczką, która to kłódeczka mogła by się pojawić dopiero
    jak jest ustanowiona bezpieczna sesja.

    Cały czas pomijam atak man-in-the-middle bo to jest chyba osobny temat i
    nie chcę się wdawać w kolejny temat o którym mało wiem.

    > Mozna by to zduplikowac - przy tworzeniu hasla serwer wysle salt1 i
    > otrzyma hash1,
    > przy nastepnym logowaniu wysle salt2, otrzyma hash2, i przeliczy czy
    > pasuje do zapamietanego hash1 i salt1
    > ... ale glowy nie dam, czy wlasnie nie otwarlem wielkiej dziury ...

    Wymagałoby policzenia hash1 do tyłu, a to ma własnie być z definicji
    niemożliwe.
    P.G.