  • 11. Data: 2009-02-18 20:01:48
    Temat: Re: mBank - przelew w walucie odrzucony
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-18, kashmiri <a@a> wrote:

    > IBAN to Twój numer konta z dodatkiem literek PL z przodu. BIC bierzesz ze
    > stron banku (np. BIC mBanku to BREXPLPWMBK).
    >
    > Wg mBankowej TOiP, za SWIFT zapłacisz "0,25% kwoty przelewu min 20 zł, max
    > 200 zł". Za SEPA jest "5 zł". Dzięki, że podejmujesz się niewdzięcznego
    > zadania sponsorowania mBanku...

    Robiłem SEPA do Niemiec, jakieś 96h (albo od poniedziałku rano do piątku
    do 18:00) nie było go w Commerzbank. Standardowa śpiewka "u nas OK ale w
    banku w Niemczech mieli problemy..." i itd, niestety człowiek w .DE nie
    miał żadnego PayPala.

    > No super, dzięki ponowne!

    Pobrało opłatę? Z emaxa walutowego? To mnie właśnie mocno zastanawia,
    skoro w TOiP jest "5.00 PLN" to czemu pobiera w Euro z emaxa Euro.
    Jedyne uzasadnienie to że tego 1 Euro za 5 zł musisz kupić w mBanku.

    kd,

    ps. Zna ktoś jakieś inne internetowe banki które robią SEPA i Swift w
    miarę szybko i bezboleśnie ?

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 12. Data: 2009-02-18 20:01:57
    Temat: Odp: mBank - przelew w walucie odrzucony
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    "pwz" <p...@j...pl> napisał

    > Aha, rozumiem, że BIC=SWIFT...

    Tak.

    > BTW: tak sobie myślę, że skoro raz przelew został odrzucony to i kolejny
    > raz będzie tak samo.

    A na infolinii pytałeś?
    Niech Cię poprowadzą krok po kroku, zauważysz wtedy czy i gdzie robisz błąd.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 13. Data: 2009-02-18 21:56:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    Krzysztof Drewicz pisze:

> [...]
    > do 18:00) nie było go w Commerzbank. Standardowa śpiewka "u nas OK ale w
    > banku w Niemczech mieli problemy..." i itd, niestety człowiek w .DE nie

    Czytać regulamin. mBank daje sobie 3 dni na realizację przelewu.

    > Pobrało opłatę? Z emaxa walutowego? To mnie właśnie mocno zastanawia,
    > skoro w TOiP jest "5.00 PLN" to czemu pobiera w Euro z emaxa Euro.
    > Jedyne uzasadnienie to że tego 1 Euro za 5 zł musisz kupić w mBanku.

    Czytać regulamin. A w nim małą czcionką uwaga o pobieraniu prowizji z
    rachunku walutowego o równowartości 5 PLN

    > kd,
    >
    > ps. Zna ktoś jakieś inne internetowe banki które robią SEPA i Swift w
    > miarę szybko i bezboleśnie ?

    W ING SEPA też za piątaka.

    Pozostałe to drożyzna

    --
    Pete

  • 14. Data: 2009-02-19 09:08:29
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Podejrzewam, że większość banków daje sobie 3 dni, np.:
    www.kredytbank.pl/male_srednie_firmy/rozliczenia_zag
    raniczne/SEPA/SEPA
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-02-19 16:28:41
    Od: pwz <p...@j...pl>

    kashmiri pisze:
    > IBAN to Twój numer konta z dodatkiem literek PL z przodu. BIC bierzesz
    > ze stron banku (np. BIC mBanku to BREXPLPWMBK).

    OK, wysłałem SEPA. I co? I znowu kiszka:
    "ZABLOKOWANY KOD OPERACJI NR AUT."
    Ki czort? Przyszedł SMS, wklepałem go, a tu takie hocki-klocki... No po
    prostu nie da się, nie da się wypłacić złamanego Euro z tego @#%@#@*#
    mBanku :-O
    pwz

  • 16. Data: 2009-02-20 06:26:19
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Adam S. pisze:
    > Na przyszłość IBAN= PL dopisany przed NRB
    > natomiast żeby znaleźć BIC wpisz w google słówka SWIFT Polbank i też się
    > znajdzie
    >
    > Polbank chyba jeszcze nie obsługuje SEPY

    Jeżeli nie ma SEPY-y to niezły klops... Przez SWIFT nie przechodzi,
    przez SEPA też nie... I co teraz?
    pwz
    P.S. Aha, wpadłem na pomysł, że cały problem może bierze się stąd, że
    (wysyłając SWIFT-em) staram się wysłać cała kwotę, zamiast zostawić
    kilka EUR jako "haracz" dla banku... Wysyłając SEPĄ zostawiłem kilka
    EUR, ale i tak nie przeszło... Co o tym myślicie?
    pwz

  • 17. Data: 2009-02-20 08:20:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    pwz pisze:
    > Co o tym myślicie?

    Zadzwoń wreszcie na mlinię!

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-02-20 12:00:31
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > a w historii tej operacji jest jeszcze dopisane:
    > "ZABLOKOWANY KOD OPERACJI-BRAK UMOWY".
    > Czy ktoś z BiSwK potrafi mi powiedzieć, zanim wreszcie uda mi się
    > dodzwonić do mlinek, dlaczego ten przelew został odrzucony i czy tak
    > powinno być?

    No przecież pisze wyraźnie: "BRAK UMOWY".

    System mBanku twierdzi, że nie ma podpisanej przez Ciebie umowy
    (o prowadzenie rachunku), a przynajmniej on (system) nic o tym nie wie.
    Jak długo masz konto w mBanku i czy robiłeś już inne przelewy wychodzące?

  • 19. Data: 2009-02-20 14:18:31
    Od: pwz <p...@j...pl>

    S.T. pisze:
> [...]
    > (o prowadzenie rachunku), a przynajmniej on (system) nic o tym nie wie.
    > Jak długo masz konto w mBanku i czy robiłeś już inne przelewy wychodzące?

    Umowa na to konto ma już ca. z pół roku albo lepiej. Ale fakt, wcześniej
    nie robiłem z tego konta przelewu...
    pwz

  • 20. Data: 2009-02-20 14:19:03
    Od: pwz <p...@j...pl>