  • 11. Data: 2003-04-29 12:51:44
    Temat: Re: mBank-przelew do US?
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule b8lqcs$i62$...@n...mcnet.pl,
    niejaki(a): wojsyl z adresu <w...@w...pl> napisal(a):

    > Chyba nie zagladales do tej pomocy, skoro o niej piszesz ?
    >
    > --w

    Myslalem ze cos sie zmienilo ale jednak nie .
    Sa tam wszystkie informacje niezbedne dla zupelnego laika i dla dowodu
    czesc pozwole sobie skopiowac tu
    *************
    Format wpisywanego okresu rozliczenia skladki wymaga podania roku wraz z:
    wskaznikiem "R" w przypadku placenia skladki za rok np. 02R - wplata dotyczy
    roku 2002
    wskaznikiem "P" oraz numerem pólrocza w przypadku placenia skladki za
    pólrocze np. 02P01 - wplata dotyczy pierwszego pólrocza 2002 roku
    wskaznikiem "K" oraz numerem kwartalu w przypadku placenia skladki za
    kwartal np. 03K01 - wplata dotyczy pierwszego kwartalu 2003 roku
    wskaznikiem "M" oraz numerem miesiaca w przypadku placenia skladki za
    miesiac np. 03M04 - wplata dotyczy kwietnia 2003 roku
    wskaznikiem "D" oraz numerem miesiaca w przypadku placenia skladki za dekade
    np. 03D0204 - wplata dotyczy drugiej dekady kwietnia 2003 roku
    **********************************
    To tylko mala czesc ale juz wyjasnia problem zgloszony przez autora tego
    watku .
    Czy czegos tu brakuje ?

    oporek2

  • 12. Data: 2003-04-29 14:19:34
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    oporek2 <o...@p...onet.pl> napisal w

    > Myslalem ze cos sie zmienilo ale jednak nie .
    > Sa tam wszystkie informacje niezbedne dla zupelnego laika i dla
    > dowodu czesc pozwole sobie skopiowac tu

    Sprawa jest dosyc dziwna, bo w niedziele mialem ten sam problem,
    zagladalem do mBankowego "helpa" i cytowanego przez Ciebie tekstu tam
    nigdzie nie widzialem. Byly tylko calkiem elementarne informacje.
    W tej chwili z przyczyn ogólnie znanych nie jestem w stanie sprawdzic
    zawartosci tego okienka, by ocenic czy jego zawartosc jest identyczna z
    tym co ja widzialem, czy tez inna.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pulapke w adresie!)

  • 13. Data: 2003-04-29 14:49:05
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule b8m1m4$84k$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Krzysztof K. Maj z adresu <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>
    napisal(a):
> [...]
    > W tej chwili z przyczyn ogólnie znanych nie jestem w stanie sprawdzic
    > zawartosci tego okienka, by ocenic czy jego zawartosc jest identyczna

    W helpie opisanym "pomoc" wiele nie ma ale pod znakiem zapytania
    umieszczonym w rogu formatki a nie calego okna informacje sa juz
    wyczerpujace .
    Musze przyznac ze zalogowalem sie i bez wiekszych problemów sprawdzilem czy
    nie zaszly zmiany w 'spornej' kwestii jak i wydrukowalem sobie potwierdzenie
    przelewu jako ze dotyczylo DG .

    oporek2

  • 14. Data: 2003-04-29 19:35:41
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisal w wiadomosci news:b8ln2f$1h77$1@foka1.acn.pl...

> [...]
    > jakis opis typu "jak wol krowie" przy formularzu, albo tak zbudowal
    > skrypt zeby nie trzeba bylo wpisywac dziwolaga tylko mozna bylo sobie

    I moglby (ten skrypt) sprawdzac dane przelewu (do US) przed wpisaniem hasla
    jednorazowego.

    Karol

  • 15. Data: 2003-04-29 19:40:16
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > W helpie opisanym "pomoc" wiele nie ma ale pod znakiem zapytania
    > umieszczonym w rogu formatki a nie calego okna informacje sa juz
    > wyczerpujace .

    Rzeczywiscie. Ale ten "znak zapytania" i cala formatka moglyby byc bardziej
    "user-friendly".
    Dla kogos kto robi przelew 1x w roku to nie wszystko jest takie jasne i
    oczywiste.
    Czy dla biznesu formatka US jest taka sama?
    Jezeli tak, to pomocne byloby dolozenie rozwijanego menu w polu "symbol
    formularza".

    Karol

  • 16. Data: 2003-04-30 06:14:48
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > To pytanie zadaj autorowi wzoru przelewu podatkowemu czyli ...

    No właśnie. A jak jak robiłem przelew to podałem w marmurku ładnie
    wypełniony formularzyk, po czym niedysponentka i tak wklepała w komputer
    przelew na podany numer konta z tytułem "PIT-37 NIP 6xxxxxxxxx TYT.IDENT.N
    ZA 2002 ROK". Jak sądzicie: zostanie w US przyjęty, czy nie? Potwierdzenie
    dostałem na wydruczku z banku, ale na moje wyraźnie życzenie i z głęboką
    niechęcią stempelek na politycznie słusznym druku też przybiła.

    MaciejK

  • 17. Data: 2003-04-30 10:47:38
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > Czy dla biznesu formatka US jest taka sama?
    > Jezeli tak, to pomocne byloby dolozenie rozwijanego menu w polu "symbol

    Mialem dokladnie takie same doswiadczenia. Wkurzylem sie pare razy na
    nic nie mowiacy komunikat o bledzie (tzn. nie mowiacy co nalezy zrobic
    zeby bylo dobrze), a jeszcze bardziej wkurzylem sie ze powrot nastepowal
    na strone rachunku a nie przelewu ktory probowalem zrobic - i w ten
    sposob musialem wszystkie dane wpisywac od nowa. Po kilku razach
    zadzwonilem na mLinie, i po ok 20(!) minutach czekania dowiedzialem sie
    ze jest ten znak zapytania. Przedtem go nie widzialem, gdy go zauwazylem
    to faktycznie poszlo z gorki.

    Czyli moje propozycje dla mBanku:
    1. oprocz samych komunikatow o bledzie dac dodatkowa wskazowke, chocby
    linka do strony z pomoca
    2. bardziej wyeksponowac znak zapytania, a najlepiej wszelkie linki
    "pomocowe" umiescic w jednym miejscu, w prawym gornym rogu jak nakazuja
    wszelkie standardy. Po co zmuszac uzytkownikow do zastanowiania sie
    gdzie tu na stronie moze byc jeszcze jakas pomoc i pod jakim symbolem
    ukryta? Gdyby nie bylo linku "pomoc" w prawym gornym rogu to moze bym
    zaczal szukac tego zapytajnika, ale po co mialem szukac skoro "wiem"
    gdzie trzeba kliknac po pomoc? Inna sprawa ze w samej pomocy "ogolnej"
    powinien byc tez link do pomocy szczegolowej
    3. powrot po nieudanych operacjach robic do poprzedniej strony z
    wypelnionym formularzem tak, by nie trzeba bylo wypelniac wszystkiego od
    nowa.

    MiKO

  • 18. Data: 2003-05-01 11:45:56
    Od: Rafal Wozniak <n...@r...wozniak.name>

    > 3. powrot po nieudanych operacjach robic do poprzedniej strony z
    > wypelnionym formularzem tak, by nie trzeba bylo wypelniac wszystkiego od
    > nowa.

    Kliknij w swojej przeglądarce przycisk wstecz, a uzyskasz zamierzony efekt.

  • 19. Data: 2003-05-01 15:27:29
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Wozniak" <n...@r...wozniak.name> napisał w
    wiadomości news:a622bv4sd4ju0e866oo8140eoukagg167o@212.244.98.2
    04...

    > Kliknij w swojej przeglądarce przycisk wstecz, a uzyskasz zamierzony
    efekt.

    A kolejne hasło poszło na drzewo.

    Karol

  • 20. Data: 2003-05-01 20:26:49
    Od: Rafal Wozniak <n...@r...wozniak.name>

    > Użytkownik "Rafal Wozniak" <n...@r...wozniak.name> napisał w
> [...]

    dzisiaj testowałem i nie poszło na drzewo