  • 1. Data: 2003-04-28 19:31:11
    Temat: Nordea - zlecenia stałe
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Witam,
    trochę mnie dziś rano trafiło jak oglądając sobie listę transakcji w Nordei
    ujrzałem, że poszły trzy zlecenia stałe, choć byłem pewien, że miały iść
    dwa. Pamiętałem, że przed weekendem mieszałem coś w zleceniach (dla
    niezorientowanych - zlecenia stałe, to jest sposób wysyłania przelewów z
    datą przyszłą. Kosztują 0,20 mniej niż zwykły przelew ;]) i nie byłem pewien
    czy czasem to nie moja wina (tym bardziej, że kilka dni wcześniej puściłem
    przelewy nie tak jak trzeba).

    Na szczęście w serwisie jest bardzo jak się okazało przydatna funkcja
    Dziennik Zdarzeń. Ten jasno mi pokazał, że w piątek ustawiłem trzy zlecenia,
    ale jedno odwołałem. Czyli bank puścił przelew wbrew mojej dyspozycji.

    Wbrew pozorom ucieszyło mnie to, bo teraz to oni się będą musieli tłumaczyć,
    a nie ja ;] Szczęście w nieszczęściu, że była to mała kwota, która niczego
    nie zmieniała.

    Generalnie sytuacja niedopuszczalna i należą się bankowi wszelkie słowa
    krytyki, ale na szczęście też pochwały.
    Po telefonie na infolinię w ciągu niecałej godziny oddzwonili potwierdzić,
    że to ich błąd, a pieniądze są już z powrotem na koncie (jeżeli nie było ich
    już w banku, to tym większy plus). Trochę później wróciła prowizja i jestem
    zadowolony ze sposobu załatwienia sprawy. Żadnych pism, X telefonów,
    wyjaśniania, niewiadomo czego. Sytuacja oczywista i absolutnie nie powinna
    się zdarzyć, ale nie jestem przekonany, że wszędzie tak sprawnie by to
    poszło. W razie czego mogłem bez problemu przelew puścić drugą sesją...

    Ale tak czy inaczej - uważajcie na odwoływane zlecenia stałe, bo jeśli tego
    nie poprawią, to się można przejechać...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko