  • Data: 2018-12-08 21:29:25
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ja pamiętam, że w tych sprawach między 2000, 2002 a 2004 były ogromne
    > różnice. Zdecydowanie większe niż między 2014, 2016 i 2018.

    No pewnie że tak. Ale pustynia to to nie była.
    W 1995 r., jak musieliśmy kupić sprzęt za oceanem, i można było zapłacić
    tylko kartą (lub czekiem "drawn on US bank", ew. SWIFTem, o którym wtedy
    ledwo słyszeliśmy, podobnie jak sprzedawca), to - powiedzmy - był
    pewien stres (także z rozliczeniem, czy się ktoś nie przyczepi itp).
    Albo przed 1992 r. (nie pamiętam dokładnie kiedy), gdy gdzieś tam w DE
    trzeba było zapłacić kartą (zdalnie, połączenie modemowe), a o tym, że
    karty w ogóle istnieją, to wiedzieliśmy pewnie z filmów (widziałem też
    taką kartę na wycieczce) :-)

    W 2000 r. karty (w szczególności w większych miastach) były dostępne od
    ręki (płaskie bez żadnych ograniczeń), w wielu sklepach były także
    akceptowane. Faktem jest, że wiele/większość owych kart (VE/Maestro
    głównie) nie działała w sieci (tak tak, były już zakupy w sieci).
    Przypuszczalnie (ale nie sprawdzałem) dotyczyło to także kart VE mBanku.
    --
    Krzysztof Hałasa