  • 1. Data: 2011-07-01 08:27:18
    Temat: Re: mBank - nadpłata zadłużenia KK
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 1 Jul 2011 10:19:49 +0200, Seba <s...@g...pl>
    wrote:

    >w takiej sytuacji powinienem zrobić? Kwota nie jest duża, jednkaże miło
    >by było ją po prostu odzyskać.

    Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
    koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?).
    Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-07-01 08:35:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.07.2011 10:27, Jarek Andrzejewski pisze:
    > Ja bym zrobił tak: spłata ręcznie przed terminem, a w terminie nic na
    > koncie (może wystarczy mieć mniej niż kwota z wyciągu?).
    > Automat chyba się "wyłoży", ale spłacona będzie.

    Można po prostu wyłączyć automatyczną spłatę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2011-07-01 08:49:18
    Od: daro <d...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Można po prostu wyłączyć automatyczną spłatę.

    No ale po co? Nadpłaciłem 100 zł, zapłaciłem w sklepie 100 zł, i koniec,
    saldo na 0. Te 100 zł nie pojawi się na wyciągu do spłaty. Robiłem tak
    wielokrotnie ponieważ płaciłem za coś więcej niż miałem limitu na karcie
    - musiałem przelać nadwyżkę na kartę i zapłaciłem nią całość za towar.
    --
    d.

  • 4. Data: 2011-07-01 08:53:23
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:49:18 +0200, daro napisał(a):

> [...]
    > wielokrotnie ponieważ płaciłem za coś więcej niż miałem limitu na karcie
    > - musiałem przelać nadwyżkę na kartę i zapłaciłem nią całość za towar.

    Tyle, że u mnie limit nie jest wykorzystany w 100%. Co więcej - nie mam
    za bardzo jak go wykorzystać w całości (po prostu limit przyznany jest o
    wiele wyższy aniżeli jest wykorzystywany) - i jakie jest wyjście w
    takiej sytuacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2011-07-01 09:17:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > za bardzo jak go wykorzystać w całości (po prostu limit przyznany jest o
    > wiele wyższy aniżeli jest wykorzystywany) - i jakie jest wyjście w

    No przecież ci już napisano. Uniemożliw jeden raz wykonanie się spłaty
    automatycznej, o ile rzeczywiście działa ona w opisany przez Ciebie sposób,
    co jest zresztą dla mnie mało wiarygodne. Bo w BRE nadpłata jest bez
    problemu uwzględniania w rozliczaniach sald kart.

  • 6. Data: 2011-07-01 09:21:38
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:17:22 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > co jest zresztą dla mnie mało wiarygodne. Bo w BRE nadpłata jest bez
    > problemu uwzględniania w rozliczaniach sald kart.

    Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
    wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
    naliczenia odsetek za GP)?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2011-07-01 09:29:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    > Wymusić spłatę ręcznie i wpłacić o 100 PLN mniej aniżeli wynika z
    > wyciągu? Nie pociągnie to za sobą innych konsekwencji (np. jednak
    > naliczenia odsetek za GP)?

    Ja uważam, że na wyciągu ta nadpłata jest uwzględniona i że jesteś w błędzie
    uważając, że nie jest ona uwzględniona. Uważam zatem, że spłata automatyczna
    wykonuje się poprawnie i nie ma potrzeby robienia czegokolwiek.

    Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

  • 8. Data: 2011-07-01 09:37:44
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:29:49 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Czy możesz wykluczyć powyższe? Policzyłeś to sobie "ręcznie"?

    Tak. Przed telefonem do dezinfolinii sprawdziłem wyciągi - spłata
    automatyczna dokonuje się w kwocie w jakiej został wygenerowmny
    odpowiedni wyciąg. Nadpłacona kwota nie jest w żadnym ujęta (w sensie
    np. pomniejszenia spłaty) - jedyne co się zwiększyło, to wysokośc limitu
    zadłużenia karty (po prostu mogę "wydać" o 100 PLN więcej, aniżeli mam
    przyznanego limitu przez bank).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 9. Data: 2011-07-01 09:45:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > np. pomniejszenia spłaty) - jedyne co się zwiększyło, to wysokośc limitu
    > zadłużenia karty (po prostu mogę "wydać" o 100 PLN więcej, aniżeli mam

    Oczywiście że spłata automatyczna dokona się w kwocie na jaką został
    wygenerowany wyciąg. Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty
    całkowitej) jest wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w
    ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli jednak tak nie jest (w co nadal nie
    wierzę :) byłoby to naprawdę spektakularne.

    Pytam raz jeszcze: sumowałeś sobie ręcznie wszystkie obciążenia karty? Czy
    ta suma nie jest o 100 zł wyższa niż kwota spłaty całkowitej podana na
    wyciągu?

  • 10. Data: 2011-07-01 09:48:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 11:45:13 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Tyle że moim zdaniem ten wyciąg (w sensie kwoty spłaty całkowitej) jest
    > wygenerowany na kwotę o 100 zł mniejszą niż wydałeś w ostatnim okresie
    > rozliczeniowym.

    Oczywiście, bo spłata "w trakcie okresu rozliczeniowego" pomniejsza
    należność na kolejnym wyciągu.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl