    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 7 Feb 2024 07:19:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: mBank - mocne podwyżki
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 lutego 2024 o 14:59:22 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

    > Jakiś czas temu byłem pewien, że wszystkie bankomaty ograniczyły wypłaty
    > do góra 1k. Brat mi powiedział, że w bankomacie mBąka mógł wypłacić
    > chyba do 6k.

    Tak podobno jest - ale w bankomacie mbąka wypłacisz te 6k tylko kartą mbąkową,
    inną też tylko 1k albo nawet tylko 800zł na raz.
    Z drugiej strony po większą gotówkę każdy rozsądny pójdzie albo po prostu do kasy w
    oddziale
    (chyba że płatna albo oddział nie ma kasy - ew. czynna do 15:30 ;)
    albo choć do bankomatu swojego banku - tzn. oczywiście jeśli ten bank ma swoje
    bankomaty.
    "Swoją" kartą jeszcze chyba wszyscy pozwalają wypłacić tyle, ile się w szczelinie
    zmieści.
    Choć z drugiej strony, oprócz straty czasu, wypłata po kawałku ma zalety
    (o ile oczywiście masz nieograniczoną liczbę wypłat - bo np. w citi z obcych
    tylko 4 miesięcznie darmowe, w żubrze 2, w IKA 1).

    > A mi się w zeszłym tygodniu odezwał jakiś bank, że dowód mają stary. Nie
    > kojarzę abym miał tam konto więc wygląda mi, że tym sposobem być może
    > znalazło się moje konto z BGŻ Optimy :)

    Jeśli się okaże, że to bnp paribas, to duża szansa, że się konto z bgż optimy
    znalazło.
    Gorsza wiadomość to taka, że z klikania nici - czy to w celu update'u dowodu
    czy zapewne również zamknięcia - zmiana danych dowodu tylko w placówce
    (na szczęście nie jest ich tak mało, pożarli i bgż i raifiego - a z raifim dawny
    polbank - więc
    i placówek nałykali, choć część pozamykali - a nawet sporo, ja miałem przez ulicę
    bgż,
    bnp po drodze do kościoła i raifiego tyle samo w drugą stronę - i teraz została, jako
    bnp,
    tylko ta po raifim, zamiast bgż są wiertarki a zamiast d. bnp rossmann - ale
    przynajmniej w większym mieście kilka będzie).

    > Blików nigdy nie używałem, ale z tego co pamiętam z tej informacji to o
    > blikach tam też coś było.

    Niestety że koniec promocji - na razie na bankomaty, zasady takie same jak dla kart.
    Ale i tak nie są jeszcze tacy źli jak milek, który każe sobie za blika płacić
    warunkowo.
    I jeszcze bezczelnie dzwoni się pytać, czemu nie mam apki.