    From: "pablos" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - lepperiada:-(((
    Date: Sun, 3 Feb 2002 12:53:10 +0100

    > Ponadto, jak juz wspomnialem, takie rzeczy kosztuja... Mozna sie tu dlugo
    > rozwodzic nad kosztami obslugi banku internetowego, ktore w okreslonych
    > obszarach dzialalnosci sa niewatpliwie nizsze niz klasycznego banku...
    > Jednak malo kto zastanawia sie, ze w innych obszarach dzialania
    porownywalne
    > koszty rosna wielokrotnie oraz pojawiaja sie zupelnie nowe pozycje w
    miejsce
    > starych (uff, nie umiem jasniej bez pisania esseju) - np. zwiazane z
    > ryzykiem wystapienia grupki aktywnych krzykaczy.

    sorki ale z tego wynika że albo cały pomysł jest chybiony (z założenia bank
    internetowy MUSI mieć niższe koszty niż bank tradycyjny) i skoro tak nie
    jest to nic z tego nie będzie !!!
    albo poprostu ktoś zakończył pewien okres "siania" i uznał że najwyższa pora
    na żniwa :-))

    jeśli możesz to proszę o kilka przykładów takich kosztów, rozumiem że jeden
    to zabezpieczenie przed krzykaczami - choć nie do końca się zgodzę bo
    przykład Banku Częstochowa pokazał że wystarczy lokalna gazeta i lokalna TV
    żeby narobić zamieszania, mimo całego szacunku do pbb myślę że siła
    oddziaływania tutaj jest mniejsza - zresztą dopóki oferta mBanku byłaby
    lepsza niż konkurencji to taki problem by nie występował, pojawia się on
    natomiast w sytuacji gdy ich oferta zaczyna niebezpiecznie obniżac swoje
    loty

    i zauważ że to wszystko dzieje się w banku, który np. z wysokiego
    oprocentowania uczynił nieomal credo swojego działania, sam się reklamował w
    taki sposób, określał swoje cele jako utworzenie przyjaznego klientowi banku
    oferującego wysokie oprocentowanie. Tymczasem jak to wygląda dzisiaj każdy
    może ocenić sam