  • 1. Data: 2003-04-10 06:25:08
    Temat: mBank - kredyt odnawialny
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Witam
    Z góry proszę o litościwe :) potraktowanie, bowiem dla znacznej z Was
    części pytania z pewnością wydadzą się naiwne. Chodzi o coś takiego, jak
    "kredyt odnawialny" w ww. banku.
    1. Cóż to właściwie jest - rodzaj "dozwolonego" debetu?
    2. Koszt "uzyskania" kredytu - 1% (min. 50 zł) + 50zł za przyjazd
    kuriera - ile razy może przyjechać kurier?
    3. Czy wysokość przyznanego K.O. jest widoczna w jakiś sposób na
    "wyciągach" widocznych na "www swojego rachunku"?
    4. K.O. powiększa mi ilość środków dostępnych na rachunku - prawda czy
    fałsz?
    5. Załóżmy, że mBank przyzna mi 5000 zł K.O. Jak mam rozumieć sposób
    wykorzystania tej kwoty? Jak długo mogę "spłacać" ów kredyt? Miesiąc?
    Kwartał? Rok?

    Jeszcze raz proszę o łagodny wymiar kary :-), ale do tej pory
    korzystałem z banku(ów) tylko w charakterze trzymania tam "bieżących"
    pieniędzy. Czas na następne kroki :-))

    pozdrawiam,
    * * * * *
    A.

  • 2. Data: 2003-04-10 06:50:17
    Temat: Re: mBank - kredyt odnawialny
    Od: "raku5" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:024001c2ff29$b835a2a0$5dc89d84@Rolbieca...
> [...]
    > 5. Załóżmy, że mBank przyzna mi 5000 zł K.O. Jak mam rozumieć sposób
    > wykorzystania tej kwoty? Jak długo mogę "spłacać" ów kredyt? Miesiąc?

    Mam konto w Multibanku wiec w mbanku jest zapewne tak samo lub barrrdzo
    podobnie (to w koncu tez BRE Bank)

    ad. 1. Dokladnie tak.
    ad. 2. Tego nie wiem ale na zdrowy rozsadek kurier przyjezdza raz.
    ad. 3. Tak.
    ad. 4. Prawda.
    ad. 5. W Multibanku K.O. jest przyznawany na rok od daty podpisania umowy o
    jego przyznanie. Czyli mozesz wykorzystywac go jak chcesz (oczywiscie nie
    przekraczajac przyznanej kwoty) a na dzien wygasniecia umowy K.O. powinien
    byc splacony (tzn. saldo dodatnie na koncie).

    Mam nadzieje ze pomoglem :)))))

  • 3. Data: 2003-04-10 06:54:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> wrote in message
> [...]

    odpowiadam pod cytatami - najlepiej sprawdzić wszystko w FAQ mBanku lub na
    ich infolinii - mLinki nie gryzą i szczegółowo wyjaśnią o co chodzi

    > "kredyt odnawialny" w ww. banku.
    > 1. Cóż to właściwie jest - rodzaj "dozwolonego" debetu?

    tak - oprocentowany nawet poniżej 10%

    > 2. Koszt "uzyskania" kredytu - 1% (min. 50 zł) + 50zł za przyjazd
    > kuriera - ile razy może przyjechać kurier?

    zwykle przyjeżdza 1 raz i ta wizyta jest wliczona w ten 1%
    jak nie będziesz miał wszystkich dokumentów to ewentualnie przyjeżdza dtugi
    raz (chociaż zwykle można takie dokumenty dosłać pocztą)

    > 3. Czy wysokość przyznanego K.O. jest widoczna w jakiś sposób na
    > "wyciągach" widocznych na "www swojego rachunku"?

    saldo dostępne jest powiększone o tą kwotę

    > 4. K.O. powiększa mi ilość środków dostępnych na rachunku - prawda czy
    > fałsz?

    prawda

    > 5. Załóżmy, że mBank przyzna mi 5000 zł K.O. Jak mam rozumieć sposób
    > wykorzystania tej kwoty? Jak długo mogę "spłacać" ów kredyt? Miesiąc?
    > Kwartał? Rok?

    powiem szczerze, że na 100% nie wiem, ale z praktyki wynika, że w
    nieskończoność
    ważne, aby na rachunek były stałe wpływy, bo po roku bank po prostu może nie
    przedłużyć umowy kredytu
    no i nie możesz przekroczyć dostępnego kredytu, bo również bank nie
    przedłuży

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-04-10 07:01:01
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    raku5 <r...@p...onet.pl> wrote:

    > przekraczajac przyznanej kwoty) a na dzien wygasniecia umowy K.O. powinien
    > byc splacony (tzn. saldo dodatnie na koncie).

    Ależ gdzie tam. Można mieć nadal ujemne [1]

    [1] Pod warunkiem, że właściwie korzystaliśmy z kredytu odnawialnego i bank
    nam przedłuży automatycznie umowę na kolejny rok.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2003-04-10 07:16:49
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Dnia Thursday, April 10, 2003 8:54 AM,
    osobnik >> plusz <<, napisał coś takiego:

    > odpowiadam pod cytatami - najlepiej sprawdzić wszystko w FAQ mBanku
    > lub na ich infolinii - mLinki nie gryzą i szczegółowo wyjaśnią o co
    > chodzi

    Co racja, to racja. Wolałem jednak zasięgnąć informacji od praktyków
    :)

    (...)
    > no i nie możesz przekroczyć dostępnego kredytu, bo również bank nie
    > przedłuży

    Czy oznacza to, że mogę przekroczyć dozwoloną wysokość kredytu?
    Zrobić debet na koncie? Sądziłem, że jeśli zejdę z wolnymi środkami do
    zera (łącznie z kredytem), to nie "wyciągnę" ani grosza więcej - ani w
    bankomacie, ani np. przy płatności kartą?
    Obecnie nie korzystam z kredytu odnawialnego (wszak po to te pytania) i
    wydawało mi się, że nie mogę zrobić ujemnego salda. Czyżby błoga
    nieświadomość? :))

    pozdrawiam,
    * * * * *
    A.

  • 6. Data: 2003-04-10 07:33:28
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    Adam Rolbiecki <A...@e...pl> wrote:

    > Obecnie nie korzystam z kredytu odnawialnego (wszak po to te pytania) i
    > wydawało mi się, że nie mogę zrobić ujemnego salda. Czyżby błoga
    > nieświadomość? :))

    Nie rozumiesz. Przy linii kredytowej będziesz miał _ujemne_ saldo. To o czym
    Ty mówisz, to 'środki do dyspozycji'. Te będą Ci malały do zera. Może się
    jednakże zdarzyć tak, że coś Ci rozliczą później (np. transakcje z żelazka)
    i wtedy przekroczysz dozwolony limit. Bank pobiera za to opłatę (z reguły) i
    może wpłynąć to na przedłużenie umowy o kredyt odnawialny na kolejny rok.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2003-04-10 07:44:14
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Dnia Thursday, April 10, 2003 9:33 AM,
    osobnik >> Przemysław Maciuszko <<, napisał coś takiego:

    (...)
> [...]
    > pobiera za to opłatę (z reguły) i może wpłynąć to na przedłużenie
    > umowy o kredyt odnawialny na kolejny rok.

    No i wszystko jasne! Transakcje z żelazka mi nie grożą - mam tylko
    płaską VE.
    No cóż - trza wypełniać wniosek :)

    Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi!

    pozdrawiam,
    * * * * *
    A.

  • 8. Data: 2003-04-10 16:06:16
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <s...@a...sobie.do.woli.invalid>

    Adam Rolbiecki wrote:
    > No i wszystko jasne! Transakcje z żelazka mi nie grożą - mam tylko
    > płaską VE.
    > No cóż - trza wypełniać wniosek :)
    >
    > Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi!

    VE wbrew pozorom wcale nie gwarantuje unikniecia debetu. Sam tak myslalem,
    ale zycie wyprostowalo moje poglady :)

    1. Saldo 1000 zl.
    2. Place karta 500 zl - srodki dostepne 500.
    3. Place karta 30 zl - srodki zablokowane - dostepne 470.
    4. Z jakis powodow ostatnia transakcja nie zostaje zaksiegowana - blokada
    zdjeta - dostepne 500 zl.
    5. Place karta 500 zl - dostepne 0 zl.
    6. Z opoznieniem zostaje rozliczona transakcja z p. 3 - saldo konta -30 zl.

    Oczywiscie powyzszy przyklad (i kwoty :) jest tylko pewna ilustracja
    prawdziwej sytuacji. Pomiedzy "pechowa" transakcja a jej zaksiegowaniem
    uplynal ponad miesiac - tak sie zlozylo, ze w chwili gdy zostala
    zaksiegowana, na koncie bylo kilka zlotych i wpadlem w saldo debetowe.
    Na szczescie mLinka zadzwonila, poinformowala o sytuacji i wyjasnila
    prawdopodobne okolicznosci (bo bylem baaardzo zdziwiony jak to sie moglo
    stac), szybko wyrownalem debet przelewem z eKonta i nawet nie musialem
    placic kary za saldo debetowe.
    Po tym telefonie moja sympatia do mBanku znacznie wzrosla :)

    Pzdr
    Hubert
    hubertg[at]poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2003-04-10 16:36:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Hubert Grzegorzewski" <s...@a...sobie.do.woli.invalid> wrote in
    message news:b744np$j45$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > VE wbrew pozorom wcale nie gwarantuje unikniecia debetu. Sam tak myslalem,
    > ale zycie wyprostowalo moje poglady :)

    inny przykład

    mam zero na koncie
    pobrana jest prowizja za wznowienie karty lub odnowienie linii kredytowej

    no i mam ujemne saldo (przekraczam dopuszczalny limit kredytu)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2003-04-13 12:51:55
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 10 Apr 2003 18:36:22 +0200, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    >inny przykład
    >
    >mam zero na koncie
    >pobrana jest prowizja za wznowienie karty lub odnowienie linii kredytowej
    >
    >no i mam ujemne saldo (przekraczam dopuszczalny limit kredytu)

    Albo stadardowy przyklad - linia wykorzystana do konca, pobieraja sie
    odsetki i mamy niedozwolony debet. Bardo czesto popelniany przez
    klientow blad.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730