    From: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i direct debit
    Date: Fri, 19 Jul 2002 00:05:05 +0200

    news:cr7ejugh60hk91768m15f9565r30bjv5bp@4ax.com...

    > Jak nie interesuje, skoro np. mając konto w banu X nie możesz z tego
    > skorzystać, bo bank X nie ma umowy z TPSA...

    Przeciez moj bank X nie musi miec umowy z TPSA, któy ma konto w banku Y. To
    najpierw banki podpisują porozumienie o stosowaniu PZ, ten etap mamy z
    glowy, choc nie wszystkie banki stosuja PZ.
    Wtedy TPSA podpisuje umowe ze swoim bankiem, a ja przekazuje upoważnienie w
    BOKu i dalej to juz mnie nic nie interesuje, bo jest to sprawa TPSA i miedzy
    bankami X i Y.

    > W przypadku TPSA to
    > jeszcze, ale powiedzmy, że chciałbyś tak płacić mi za porady
    > powiedzmy. No i dupa blada, bo ja musiałbym podpisać umowę z bankami w
    > Polsce... Słowem -- działa i tak tylko dla takich firm jak TPSA,
    > gazownia itp.

    A tutaj mówisz o PZ stosowanym przez osoby fizyczne, czy male firmy, które
    mogą wystąpić jako wierzyciel np. w VW.
    Próbowałem to psrawdzić w praktyce ale bez rezultatu. Teoretycznie jest taka
    możliwosc praktycznie nie dziala, gdyz PZ w standardowej formie jeszcze
    słabo jest znane ale kto wie poczekamy, zobaczymy.