  • Data: 2002-07-22 13:58:19
    Temat: Re: mBank i direct debit
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ab" <b...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:3D3B88E7.3030409@igo.wroc.pl...

    > Trochę się pogubiłem. To czym się różni PZ od zlecania stałego?

    W PZ ty upoważniasz wierzyciela do pobierania należnosci z Twojego konta i
    reszta Ciebie nie interesuje poza sprawdzaniem, czy pobrane srodki zgadzaja
    sie z kwotami podanymi na rachunkach. Z reguly nie placisz za PZ. Masz 30dni
    na ewentualne zazadanie zwortu kasy pobranej z tytulu PZ jezeli wierzyciel
    pobralby z konta 1000zł zamiast np. 100zł ;-)

    Zlecenie stale moze byc na stala kwote lub zmienna i wtedy Ty musisz zadbac,
    aby wszystko bylo good. Chyba, że robisz zlecenie stale oparte na tym, ze
    wierzyciel przesyla rachunki do Twojego banku, a bank potem reguluje
    naleznosci.
    tutaj z reguly jest to platne.

    Obydwie formy moga wydawac sie podobne ale nie sa.
    Efekt koncowy jest ten sam ale PZ jest wygodniejsze i mniej klopotliwe. Ty
    musisz zapewnic tylko środki na koncie, wiec jezeli cos nie wyjdzie to nikt
    Ci nie zarzuci braku wplaty w terminie bo o to martwi się sam wierzyciel.
    W przypadku zlecenia stałego winny jest klient

    Pozdrawiam
    BUCKS