  • 1. Data: 2003-04-10 21:00:14
    Temat: mBank a telefon na podsluchu
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zalozmy, ze klient mBanku ma telefon na podlsuchu.
    Nie wnikajmy kto podsluchuje, jak i dlaczego -
    - wazne, ze podsluchuje i to przez wiele, wiele dni, tygodni.

    Podsluchiwany dosc czesto dzwoni do mBanku w roznych sprawach,
    ktore wymagaja logowania sie (ustnego).
    Z czasem wiec, podsluchiwacz zdobedzie kolejne cyfry telekodu
    i wszelkie inne odpowiedzi na pytania zadawane przy logowaniu.

    Pewnego dnia, podsluchiwacz zadzwoni do mBanku i poda sie
    za wlasciela tego konta.

    Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-10 22:37:47
    Temat: Re: mBank a telefon na podsluchu
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?
    pewnie, że tak
    ale ten oszust musi
    - wiedzieć że masz konto w mBanku i ile masz tam pieniędzy, które możnaby ci
    skubnąć (czyli musiałby to być pewnie ktoś z Twoich przyjaciół)
    - prowadzić podsłuch przez miesiąc żeby zebrać wszystkie dane, o które mogą
    go zapytać
    i siedzieć przy telefonie godzinami albo przesłuchiwać taśmy z nagraniami
    - i wszystko po to, żeby zrobić przelew na fałszywe konto, które założył
    wcześniej posługując się fałszywym dowodem itepe

    to mi by się na przykład nie chciało skubać znajomego w taki durnowaty
    sposób

  • 3. Data: 2003-04-11 06:17:13
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?

    oczywiście tak

    i właśnie dlatego Internet jest dużo bardziej bezpieczny (jeśli chodzi o
    połączenie) niż telefon

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-04-11 07:19:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Pewnego dnia, podsluchiwacz zadzwoni do mBanku i poda sie
    > za wlasciela tego konta.
    >
    > Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?

    Jeśli zdobędzie telekod i podsłucha pytania - owszem.

    Dużo lepiej wygląda tu inteligo, w którym także przez telefon trzeba
    podpisywać przelewy hasłami jednorazowymi.

  • 5. Data: 2003-04-11 08:27:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b74rns$1jq8$1@foka.acn.pl> miecz napisał(a):
    > i siedzieć przy telefonie godzinami albo przesłuchiwać taśmy z nagraniami
    > - i wszystko po to, żeby zrobić przelew na fałszywe konto, które założył
    > wcześniej posługując się fałszywym dowodem itepe

    :) Dzisiaj się tak nie nagrywa, nagrywa się tylko rozmowę, technika
    poszła do przodu. :)

    W każdym razie dlatego ja, kiedy miałem konto w mBanku, to od razu
    wyłączyłem serwis telefoniczny. Niestety próby ponownego otwarcia
    doprowadziły mnie do takiej rozpaczy, że musiałem to konto zamknąć. ;)
    --
    Samotnik
    Rejs w długi weekend majowy w Chorwacji - www.zagle.org.pl - sprawdź!

  • 6. Data: 2003-04-11 08:40:59
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > W każdym razie dlatego ja, kiedy miałem konto w mBanku, to od razu
    > wyłączyłem serwis telefoniczny. Niestety próby ponownego otwarcia
    > doprowadziły mnie do takiej rozpaczy, że musiałem to konto zamknąć. ;)

    :-) a to dobre

    a najlepiej dla pełnego bezpieczeństwa to trzeba było wyłączyć Wszystkie
    serwisy, zjeść listę kodów no i oczywiście spalić kartę visa = masz 100%
    szans że nikt już Ci z tego konta nic nie ruszy

    no a poźniej to już niestety rozpacz gdy sam będziesz chciał skorzystać

  • 7. Data: 2003-04-11 09:12:04
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za wlasciela tego konta.
    >
    > Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?

    Mam konto w mBanku od ponad dwoch lat. i z telefonicznego kanalu korzystalem
    tylko kilka razy: na poczatku intensywnie bo zakladalem konto, a po jakims
    roku dwa telefony jak sie ubiegalem o kredyt w rachunku. Od 10mc nie
    musialem ani razu dzwonic do mBanku, bo caly czas korzystam z kanalu
    internetowego - kiedy mieli mnie podsluchac?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2003-04-11 13:54:38
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    Jesli kolega chce spać spokojnie to niech wezmie ISDN w promocji i po
    bulu!

  • 9. Data: 2003-04-11 14:10:09
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in news:7237-1050008461
    @ursus93.spray.net.pl:

    /ciach.../

    > Pewnego dnia, podsluchiwacz zadzwoni do mBanku i poda sie
    > za wlasciela tego konta.
    >
    > Pytanie - czy w ten sposob jest w stanie go oskubac z kasy?

    Jak najbardziej. Dlatego nie powinno sie uzywac tego kanalu czesciej niz to
    potrzebne.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 10. Data: 2003-04-11 14:56:36
    Temat: Odp: mBank a telefon na podsluchu
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik %Oil <c...@A...skrzynka.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b76hgq$9iq$...@a...dialog.net.pl...
    > Jesli kolega chce spać spokojnie to niech wezmie ISDN w promocji i po
    > bulu!

    Ja choćbym chciał i nawet nie w promocji to nie dostanę. Pewnie jestem
    zupełnie marginalnym klientem TP S.A....