  • 1. Data: 2003-04-10 17:10:53
    Temat: PIT-olenie z mBankiem - precedens?
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Witam.

    Hmmmm, mozliwe, ze tak jest w kazdym banku, ale ja mam
    do czynienia z mBankiem. Otoz poprosilem grzecznie mBank
    (za posrednictwem pani mLinki), by ten nie naliczal mi
    kapitalizowanych odsetek na koncie mBiznes.

    Przyczyna prozaiczna - chce wstrzymac dzialalnosc na min.
    3 miesiace, wyrejestrowac sie z ZUS-u a do US zawczasu
    wypelnic PITy-5 (ze stala kwota) i VATy-7 (zerowe).

    I co? Nieeeee. Nie ma tak dobrze! Jednak bede przez ten czas
    mial przychod - w postaci odsetek bankowych - ot, jakies pewnie
    2zl miesiecznie. Taka procedura.
    Pani mLinijka (bo prosta) byla baaardzo zdziwiona moim widzimisie
    i zapewniala, ze 1-szy raz slyszy takie zyczenie.

    Coz, dochod to dochod - zataic nie wolno.
    Czeka mnie wiec PIT-olenie jak zawsze....

    GreG

  • 2. Data: 2003-04-10 17:35:10
    Temat: Re: PIT-olenie z mBankiem - precedens?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "GreG" <g...@n...wp.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > I co? Nieeeee. Nie ma tak dobrze! Jednak bede przez ten czas
    > mial przychod - w postaci odsetek bankowych - ot, jakies pewnie

    Nie bardzo rozumiem czego chcesz od banku... Bank musi sie wywiazywac z
    umowy o prowadzenie rachunku. Jest w niej zapewne napisane jak sa naliczane
    odsetki. Chcialbys, zeby bank zlamal umowe, a probowac wyciagnac z banku
    odszkodowanie, czy bank powinien wprowadzic specjalny produkt dla jednego
    klienta? IMHO rozwiazanie problemu jest bardzo proste, wystarczy wyzerowac
    saldo.

    Maciej

  • 3. Data: 2003-04-10 21:18:30
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

> [...]
    > odszkodowanie, czy bank powinien wprowadzic specjalny produkt dla jednego

    Jesli ta sprawa dotyka samej umowy, to faktycznie moze byc kiepsko. A nie mam
    zamiaru niczego kombinowac, bylaby to przeciez moja dyspozycja, zapisana w
    nagraniu telefonicznym.
    Czy nikt kto zawieszal dzialalnosc nie napotkal na taka "niedogodnosc" jak
    groszowe drobazgi w postaci "przychodu" na konto?

    > IMHO rozwiazanie problemu jest bardzo proste, wystarczy wyzerowac
    > saldo.

    IMHO niestety nie. Wystarczy jesli przyjdzie jakies wyrownanie za fakture.
    Musialbym czaic sie na taki przelew, by zaraz potem wyzerowac konto.
    A przypuszczam, ze i wtedy jakies odsetki by sie pojawily.

    GreG

  • 4. Data: 2003-04-10 21:57:35
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Coz, dochod to dochod - zataic nie wolno.
    > Czeka mnie wiec PIT-olenie jak zawsze....

    Jezeli "zawieszasz" (pomijam kwestie formalno - prawne) DG to Twoje konto
    nie bedzie juz kontem zwiazanym z prowadzona DG, z tej prostej przyczyny, ze
    tej dzialalnosci juz nie prowadzisz.
    Popytaj jeszcze na pspp.

    Karol

  • 5. Data: 2003-04-11 06:35:55
    Od: "krab" <_...@h...pl____>

    Użytkownik "GreG" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > I co? Nieeeee. Nie ma tak dobrze! Jednak bede przez ten czas
    > mial przychod - w postaci odsetek bankowych - ot, jakies pewnie
    > 2zl miesiecznie. Taka procedura.

    i tak na koniec roku bedziesz skladal odpowiednie deklaracje, wpiszesz wiec
    owe kilka zl z odsetek w odpowiednia rubryke, a jesli juz tak bardzo sie
    boisz tych kilku zl - to zawsze mozesz wyplacac z mbiznes konta po 1
    groszu - placac za kazdy przelew 1 zl oplaty - co pozwoli ci dowolnie
    wyzerowac saldo zyskow nadzwyczajnych :-)
    a co do banku - to mysle, ze nie musza miec takiej oferty jakiej oczekiwales
    ponadto - jesli uchybienia podatkowe nie przekraczaja wartosci przesylki
    pocztowej - to uchybienie jest nieistotne i mozesz potraktowac jako
    nieistniejace, musilbys wiec miec raczej spooore (a nie 2 zlotowe) odsetki
    by sie tym przejmowac..

  • 6. Data: 2003-04-11 20:01:29
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie bedzie juz kontem zwiazanym z prowadzona DG, z tej prostej przyczyny, ze

    Hmmm, chyba faktycznie masz racje. Upewnie sie na pspp.
    Dzieki.

    GreG