  • 1. Data: 2005-02-22 22:23:49
    Temat: [mBank] Odsetki od KK
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Znajomy ma problem:-)
    dokonał kartą mBnku transakcje:
    2004-12-14 -170,54
    2004-12-18 -975,00
    2004-12-22 -81,84
    2004-12-26 -151,94

    niestety zapomniał spłacić w grace periodzie (do 4 luteg)
    i całość zapłacił 6 lutego.
    Mbank (oprócz kary umownej) naliczył mu odsetki w wysokości 34.45 PLN

    Niestety, wg naszych obliczeń wychodzi więcej - 35.452
    Ja liczyłem tak:
    (('6-2-2005' - '14-12-2004') * 170.54
    +('6-2-2005' - '18-12-2004') * 975
    +('6-2-2005' - '22-12-2004') * 81.84
    +('6-2-2005' - '26-12-2004') * 151.94)/365 *0.19
    0.19 - tyle wynoszą procenty na KK
    próbowałem z 366 w mianowniku, ale też nie chce wyjść tyle ile dał
    mbank.
    Jakieś pomysły co jeszcze mogę robić źle ?
    A i w regulaminie (o ile się nie zmienił) odsetki liczą sie od daty
    operacji, a nie księgowania.
    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 2. Data: 2005-02-22 22:39:48
    Temat: Re: [mBank] Odsetki od KK
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 22 Feb 2005 22:23:49 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Znajomy ma problem:-)
    >Mbank (oprócz kary umownej) naliczył mu odsetki w wysokości 34.45 PLN
    >
    >Niestety, wg naszych obliczeń wychodzi więcej - 35.452

    Z moich doswiadczen wynika, ze samodzielne wyliczenie jakichkolwiek
    odsetek tak, aby byly zgodne co do grosza z tymi wyliczonymi przez
    bank jest niemozliwe.
    A w ogole to nie masz innych problemow? :) Zeby jeszcze ci wyszlo
    mniej, a tak...

    G.

  • 3. Data: 2005-02-23 06:03:10
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > próbowałem z 366 w mianowniku, ale też nie chce wyjść tyle ile dał
    > mbank.
    > Jakieś pomysły co jeszcze mogę robić źle ?

    Spróbuj liczyć do 360 dni

    Darek

  • 4. Data: 2005-02-23 06:15:30
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mbank (oprócz kary umownej) naliczył mu odsetki w wysokości 34.45 PLN
    >
    > Niestety, wg naszych obliczeń wychodzi więcej - 35.452

    dokladny wynik zalezny jest od przyjetej kolejnosci operacji, zwlaszcza
    dzielenia 9w ktorym momencie jet wykonywane) i dokonywanych po drodze
    dokladnosci (zaokraglen)
    gdyby kwota byla razaco niezgodna z oczekiwaniami, mozna by reklamowac i
    moze nawet przymusic he he - do zmiany sposobu liczenia, ale jak rozumiem,
    nie ma wiekszych zastrzezen

    mnie wyszlo 34,74 :-)

    moze tu wyjdzie jeszcze inaczej: :-) http://www.tf.pl/kalk.php

  • 5. Data: 2005-02-23 06:24:48
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 07:15:30 +0100,
    osoba podpisana: Krab <_...@k...pl__>
    napisała:

    > dokladny wynik zalezny jest od przyjetej kolejnosci operacji, zwlaszcza
    > dzielenia 9w ktorym momencie jet wykonywane) i dokonywanych po drodze
    eeee, a coś więcej ?
    > dokladnosci (zaokraglen)
    dokładność była ... kilkunastocyfrowa :->
    > gdyby kwota byla razaco niezgodna z oczekiwaniami, mozna by reklamowac i
    > moze nawet przymusic he he - do zmiany sposobu liczenia, ale jak rozumiem,
    > nie ma wiekszych zastrzezen
    Owszem, są - bo się nie zgadza z moim pojmowaniem regulaminu. (I tego
    kolegi też)

    > mnie wyszlo 34,74 :-)
    A jak liczyłeś? (Bo mi wyszło też coś koło tego przy którejś
    kombinacji, chyba jak liczenie odsetek zaczynałem "dzień po" operacji)

    > moze tu wyjdzie jeszcze inaczej: :-) http://www.tf.pl/kalk.php

    KJ
    (A liczenie od 366 czy 360 tylko pogarsza sytuację)

    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.
    -- A.J. Perlis

  • 6. Data: 2005-02-23 06:29:55
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakieś pomysły co jeszcze mogę robić źle ?
    > A i w regulaminie (o ile się nie zmienił) odsetki liczą sie od daty
    > operacji, a nie księgowania.

    moze doliczyli do 4.lutego a na następnym wyciągu będzie podsumowanie 5-6.02
    ?

    pozdro
    trainer

  • 7. Data: 2005-02-23 06:54:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości

    > moze doliczyli do 4.lutego a na następnym wyciągu będzie podsumowanie
    5-6.02
    > ?

    Oooo to to, panie....
    To jest przyczyna IMO
    Reszta przyjdzie w nastepnym wyciagu.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2005-02-23 07:13:36
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 07:54:30 +0100,
    osoba podpisana: Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl>
    napisała:
    > Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości

    > 5-6.02

    Nie, wychodzi 34.016059178082191779 (zgodnie z metodą z pierwszego
    postu).
    KJ

    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 9. Data: 2005-02-23 09:24:48
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mbank (oprócz kary umownej) naliczył mu odsetki w wysokości 34.45 PLN

    A po ostatnich informacjach w gazetach nie odwolales sie jeszcze do mBanku o
    zwrot kary umownej, ktora jest bezprawnie pobierana od posiadaczy kart
    kredytowych, którzy zaplacili już odestki ???

    pozdr
    adam

  • 10. Data: 2005-02-23 09:52:34
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Adam said the following On 2005-02-23 10:24:

    > A po ostatnich informacjach w gazetach nie odwolales sie jeszcze do mBanku o
    Po pierwsze nie ja, bo ja bym juz złożył reklamację o prawidłowe
    naliczenie odsetek :-)
    > zwrot kary umownej, ktora jest bezprawnie pobierana od posiadaczy kart
    > kredytowych, którzy zaplacili już odestki ???
    A po drugie kolega chyba złoży.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl