  • 1. Data: 2003-06-20 19:46:40
    Temat: litosci - gdzie uderzyc po mieszkaniowy?
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!

    Juz mnie od tych cyferek skreca - 3 godzina - jak glupi bylem tak jestem.
    Wiec prosze o wsparcie. Sytuacja jest nastepujaca:

    1. Kredyt 25 -35 lat - mieszkaniowy
    2. Kwota Kredytu: 50 000-60 000 PLN
    3. Malzenstwo ( zarobki: 1400 netto + 700 netto)
    4. Wklad wlasny 10 000
    5. Waluta - nie wiem
    6. Bank - nie wiem - mysle o PKO Bp "wlasny kat", ale przekonany nie jestem

    Uda sie?
    Z gory dziekuje za sugestie

    --
    pozdrawiam
    wcale_nie

  • 2. Data: 2003-06-20 22:09:32
    Temat: Re: litosci - gdzie uderzyc po mieszkaniowy?
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    wcale_nie wrote:

> [...]
    > 5. Waluta - nie wiem
    > 6. Bank - nie wiem - mysle o PKO Bp "wlasny kat", ale przekonany nie jestem

    Moim skromnym zdaniem 35 lat to chyba troszkę długo przy takiej
    wysokości kredytu... odsetki przekroczą chyba kwotę kapitału :(

    Hmm jeśli decydujecie się na kredyt walutowy (ze wszystkimi tego
    konsekwencjami - czytaj archiwum), to prawie na pewno dostaniecie kredyt
    w GE Banku Mieszkaniowym. Przy 20% wkładzie kredyt we frankach
    szwajcarskich na 20 lat w tej chwili oprocentowany jest na 3,90%
    (ustalany jako LIBOR3M + stała marża banku zapisana w umowie).

    Wady:
    - dość szerokie widełki kursów walut (wypłaty gotówki/spłaty kredytu)
    - mimo wszystko dość wysokie oprocentowanie (niższe o 0,2% przy 30%
    wkładzie własnym, a przy 40% - 3,20%)
    - prowizja 2% (doliczana do kwoty kredytu)
    - oferta kredytów złotówkowych zupełnie nieatrakcyjna
    - do czasu ustanowienia hipoteki oprocentowanie podwyższone jest o 2pp.
    (czyli 5,90%)

    Zalety:
    - brak opłat za rozpatrzenie wniosku
    - niewiele formalności i potrzebnych dokumentów
    - bardzo szybka decyzja, kredyt można uruchomić już w dwa tygodnie po
    pierwszej wizycie w banku! (3-5 dni roboczych na decyzję, potem 1 dzień
    podpisanie umowy kredytowej, następnego dnia można podpisać akt
    notarialny i złożyć wniosek o wypłatę kredytu, który na koncie pojawi
    się najpóźniej po pięciu dniach, a praktycznie po trzech)
    - bardzo liberalnie oceniana zdolność kredytowa
    - jeśli mieszkanie kupowane w "dużym mieście" - brak opłat za wycenę
    - brak opłat za wcześniejszą spłatę całości/części kredytu
    - miła i kompetentna obsługa - przynajmniej w moim przypadku

    Pozdrawiam,

    Marek

  • 3. Data: 2003-06-21 08:56:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > 5. Waluta - nie wiem
    > 6. Bank - nie wiem  - mysle o PKO Bp "wlasny kat", ale przekonany nie jestem

    Rozważ także ofertę Kredyt Banku (trochę lepsza niż oferta PKOBP):
    1. Oprocentowanie WIBOR3M+1,5% = 5,40%(od 1 lipca) +1,50% = 6,90%
    2. Prowizja 0,9%
    3. Do czasu wpisu do hipoteki 0,07%kredytu/mies
    4. Wcześniejsze spłaty bez opłat.

    Dla kredytu 50000PLN oraz 25 lat:
    A. Raty równe - 334PLN/mies; łączna kwota prowizji i odsetek - 50 796 PLN
    B. Raty malejące 433PLN(pierwsza), 168PLN(ostatnia); łączna kwota prowizji i
    odsetek - 40583PLN.

    Wariant A daje dość dużo mniejsze początkowe raty ale powoduje iż łącznie
    musisz zapłacić więcej niż w wariancie B.

    Generalnie radzę:
    1. kredyt w PLN ,
    2. oprocentowanie oparte o WIBOR
    3. z daleka omijaj wszystkie banki dające tzw. promocję

    Pozdrowienia Tensor1.

  • 4. Data: 2003-06-21 13:33:50
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Pozdrowienia Tensor1.

    dzieki

    Na jakich stronach znajde obiektywne porownanie kredytow mieszkaniowych
    roznych bankow, wyliczenie rat itp ?

    --
    pozdrawiam
    wcale_nie

  • 5. Data: 2003-06-21 14:49:03
    Od: t...@p...onet.pl

    > dzieki
    >
    > Na jakich stronach znajde obiektywne porownanie kredytow mieszkaniowych
> [...]

    Niestety na żadnych. Portale internetowe mają umowy z poszczególnymi bankami i
    te właśnie banki promują. Pozostaje indywidualny przegląd stron internetowych
    banków. Tensor1.

  • 6. Data: 2003-06-21 21:00:26
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Niestety na żadnych. Portale internetowe mają umowy z poszczególnymi
    > bankami i te właśnie banki promują. Pozostaje indywidualny przegląd
    > stron internetowych banków. Tensor1.

    tak tez myslalem ;(
    --
    pozdrawiam
    wcale_nie

  • 7. Data: 2003-06-22 11:04:32
    Od: "maciek24" <m...@i...pl>

    Witam,

    najlepszy kredyt w ING,
    sam wziąłem w zeszłym tygodniu, 70 tys. Policzł Wam scoring i wyjdzie
    zdolność. wezcie na 25 lat, to wymagana kwota raty bedzie najniższa, no i to
    kuszłce oprocentowanie, poniżej 6 procent!!!

    Maciek

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2003-06-22 12:27:32
    Od: p...@p...onet.pl

    Zajrzyj na stronę www.expander.pl pod usługi bankowe. Jest tam dość dobre
    porównanie kredytów, kalkulatory kredytowe złotowe i walutowe, porównanie
    kredytu walutowego ze złotowym.
    Oczywiście wielu informacji brakuje, ale ogólnie nie jest źle. Jest też kilka
    ciekawych artykułów mówiących , na co trzeba zwrócić uwagę. Generalnie należy
    pytać o wszystko, co tylko przyjdzie do głowy. Niektóre dodatkowe wymagania
    banków są absurdalne.
    Korzystne jest oprocentowanie w Millenium , ale żądają indywidualnej polisy na
    życie w wysokości chyba 1,5 kredytu, co bardzo podraża koszty.W mojej sytuacji
    dobry był Kredytbank i BOŚ, choć w końcu wzięłam kredyt w PKO BP (pomimo
    wyższego oprocentowania), ze względu na szybsze załatwienie i minejszą ilość
    papierów i kosztów dodatkowych.
    Aha- należy pytać osobiście w bankach i tu ciekawostka! w różnych oddziałach
    tego samego banku proponują inne warunki (różnica w prowizji do 1,5%).

  • 9. Data: 2003-06-23 07:59:39
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "maciek24" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdolność. wezcie na 25 lat, to wymagana kwota raty bedzie najniższa, no i
    > kuszłce oprocentowanie, poniżej 6 procent!!!

    To kuszace oprocentowanie to tylko PROMOCJA !!!!!
    5,75% przez pierwszy rok.
    A juz po roku stopa bazowa + jakas marza pewnie. A stopa bazowa obecnie
    wynosi 7,25%. dodaj do tego marze i ...
    Wspolczuje wyboru. Marketing banku zassal kolejnego klienta.
    Ludzie czytajcie umowy !!!!

  • 10. Data: 2003-06-23 15:19:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wynosi 7,25%. dodaj do tego marze i ...
    > Wspolczuje wyboru. Marketing banku zassal kolejnego klienta.

    Ja rozumiem, że głownym kryterium Pana Macka24 jest wysokość oprocentowania
    kredytu w ciągu pierwszego roku. Póżniej kredyt będzia spłacał ktoś inny np.
    jego żona. Ja to rozumiem i szanuje. Ale żeby polecać taki kredyt INNYM. To już
    jest - lekko mówiąc - przesada.
    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Radziłbym Panu Mackowi24 na przyszłość aby jak będzie coś polecał w grupie
    to niech trochę sprawę przemyśli.
    ******** NIE KAŻDEGO interesuje tylko PIERWSZY ROK ***************