  • 1. Data: 2002-11-20 13:01:22
    Temat: ksiega wieczysta a kredyt
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam
    Potrzebuję pomocy.
    Mam zaciągnięty kredyt mieszkaniowy. Zabezpieczeniem kredytu ma być wpis do
    ksiegi wieczystej. Nie wiem od czego zacząć!:)
    Co muszę załatwić i w jakiej kolejności aby założyć księgę wieczystą i dokonać
    do niej wpisu będącego zabezpieczeniem kredytu
    Chodzi mi równiż o koszty całej procedury
    Posiadam spółdzielcze prawo własności
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2002-11-20 13:42:34
    Temat: Re: ksiega wieczysta a kredyt
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

> [...]
    dokonać
    > do niej wpisu będącego zabezpieczeniem kredytu
    > Chodzi mi równiż o koszty całej procedury

    Prosta sprawa. Pójdź do spółdzielni, a tam przygotują Ci dokumenty. Potem
    trzeba złożyć wniosek w odpowiednim dla miejsca położenia nieruchomości
    Sądzie, uiścić opłaty i odczekać od 1 do kilku(nastu) miessięcy aż księga
    zostanie założona i zostaną ustanowione odpowiednie wpisy.
    Sprawdź, czy czasem nie można wydzielić odobnej własnosci dla tego
    mieszkania, teraz ceny są promocyjne. Wtedy jeszcze trzebaby się udać do
    notariusza, ale wcześniej i tak do społdzielni :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-11-20 13:46:41
    Od: "Marek" <m...@b...pl>

    Czy wiecie może jak długo czeka się w Gdyni ?

  • 4. Data: 2002-11-20 14:06:30
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

> [...]
    dokonać
    > do niej wpisu będącego zabezpieczeniem kredytu
    > Chodzi mi równiż o koszty całej procedury

    1. spytaj w banku
    2. jak nie powiedzą to po co tam brałeś kredyt ????
    3. potrzebujesz
    - zaświadczenie ze spółdzielni o prawie do założenia księgi
    - wypis z ewidencji gruntów z gminy
    4. idziesz do sądu (zadzwoń do sądu, aby się dowiedzieć)
    5. składasz wniosek i płacisz chyba 1,6% kwoty kredytu (ale nie pamiętam
    dokładnie - było jakiś czas temu na grupie)

    pozdrawiam
    Piotr