  • Data: 2021-05-13 18:29:43
    Temat: Re: kredyt w PLN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 May 2021 06:10:24 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Dla banku kredyty to aktywa, depozyty to pasywa.
    >
    > Ale podobno jest jeszcze coś takiego dziwnego, o czym bredził (wg
    > mnie) prezio mbąka, że jak bank ma nadmiar depozytów i nie udzielił
    > z nich kredytu, to musi je wpłacić do NBP - i wtedy to też są
    > aktywa, od których płaci podatek

    Mam nadzieje, ze mowil to juz o pieniadzach w postaci elektronicznej a
    nie papierowym, bo mbank banknotow to ma chyba malo.

    A ta elektroniczna, to przeciez juz na koncie w NBP jest.

    Moze chodzilo o jakies formy specjalne - np bony pieniezne NBP?

    Zarowno stan konta w NBP, jak i gotowka w kasach to bilansowo sa
    aktywa, ale czy dla podatku tez sie tak licza, to nie wiem.

    > (bredził tak w kontekście
    > "uzasadniania" wprowadzania opłat przez banki w obecnej sytuacji,
    > gdy 7,2% to za mało, żeby bank mógł na kredycie zarobić).

    Ja tam KK splacam bez odsetek :-)

    J.