  • 91. Data: 2011-08-03 07:57:09
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2011 09:39), z wrote:

    > Oczywiście przy założeniu że wszystkie sklepy w okolicy sprzedające ten
    > sam towar mają taki sam procent "znikania" towaru i ten procent jest
    > stały. Wtedy mógłbyś tak porównywać.
    > Raczej się dostosował, ciął koszty...
    >
    > Firmy w których pracowałem ten problem zawsze brały na klatę bo nie
    > miały możliwości podnieść cen.

    Skoro mogły ciąć, to znaczy że do tej pory miały za wysokie koszty.
    Czyli obciążały klienta swoimi błędami zarządzania.

    Albo postanowiły sobie odbić to w innym czasie - czyli obciążyć tymi
    stratami przyszłych klientów.

    Albo brały z oszczędności z lepszych czasów. Czyli przeszli klienci byli
    obciążani przyszłymi problemami.

    Tak czy inaczej, przy przyjętych przez Ciebie kryteriach - fafluśniactwo
    i łomatkowcywilizowanymkrajutoniemożliwe.

    p. m.

  • 92. Data: 2011-08-03 08:49:22
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]

    > stratami przyszłych klientów.
    >
    > Albo brały z oszczędności z lepszych czasów. Czyli przeszli klienci byli

    Chcesz powiedzieć że bank jedzie po kosztach z których nie da się ciąć
    (ani o grosz) i dlatego ryzyko musi ponosić tylko klient bo inaczej
    rzesza pracowników pójdzie na bruk i umrze z głodu?
    A inny przedsiębiorca ma tak czy siak jakiś margines którym może
    zbilansować nie płacenie klientów?
    Lepiej dalej nie porównuj bo brniesz.

  • 93. Data: 2011-08-03 09:03:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2011 10:49), z wrote:

    > Chcesz powiedzieć że bank jedzie po kosztach z których nie da się ciąć
    > (ani o grosz) i dlatego ryzyko musi ponosić tylko klient bo inaczej
    > rzesza pracowników pójdzie na bruk i umrze z głodu?

    Nie. Chcę powiedzieć, że każdy przedsiębiorca, czy jest bankiem czy
    szewcem, musi wyjść na swoje. Jeżeli wyłączyć otrzymywanie dotacji od
    państwa czy bogatej teściowej - oznacza to wliczenie *wszystkich*
    kosztów w cenę.

    > A inny przedsiębiorca ma tak czy siak jakiś margines którym może
    > zbilansować nie płacenie klientów?

    Ani mniej ani więcej niż bank.

    Jeden może, drugi nie może. Ale tak czy inaczej albo zbilansuje albo
    zakończy działalność.

    p. m.

  • 94. Data: 2011-08-03 09:21:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    mvoicem <m...@g...com> wrote on 2011-08-03_11:03

> [...]
    > to wliczenie *wszystkich* kosztów w cenę.

    > Ani mniej ani więcej niż bank.
    >
    > Jeden może, drugi nie może. Ale tak czy inaczej albo

    Nie bądź naiwny: to, że tak to nazywasz oznacza tylko, że wrzucasz
    do jednego worka *wszystko*. A to oczywiście możliwe, ale nic
    merytorycznie nie daje.
    To mniej więcej tak, jakbyś wszystkie reguły fizyki klasycznej (+
    wszystkich dziedzin specjalistycznych, mających podstawy w tejże)
    sprowadził do jednego wzoru :-) [NB znam jednego, co kiedyś
    faktycznie tak robił, bo tak można, tylko po co?]

    witrak()

  • 95. Data: 2011-08-03 09:34:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2011 11:21), witrak() wrote:
> [...]
    > To mniej więcej tak, jakbyś wszystkie reguły fizyki klasycznej (+
    > wszystkich dziedzin specjalistycznych, mających podstawy w tejże)

    Tak jak w fizyce prawo zachowania energii ma zastosowanie we wszystkich
    dziedzinach specjalistycznych, tak samo w każdym interesie działa zasada
    że pieniądze nie biorą się z powietrza.

    p. m.

  • 96. Data: 2011-08-03 10:14:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    mvoicem <m...@g...com> wrote on 2011-08-03_11:34

    > Tak jak w fizyce prawo zachowania energii ma zastosowanie we
    > wszystkich dziedzinach specjalistycznych, tak samo w każdym
    > interesie działa zasada że pieniądze nie biorą się z
    > powietrza.

    I co z tego ? :-P

    Właśnie na tym polega Twój błąd w rozumowaniu: na takim poziomie
    abstrakcji masz rację, ale wtedy nie widać różnic, o których trwa
    dyskusja, więc niczego nie udowadniasz.

    Pozdr.

    witrak()