  • Data: 2018-10-04 15:13:57
    Temat: Re: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-04 o 12:45, Piotr Gałka pisze:

    > Brzmi na _aż_cały_ kwartał, a powinno być na _tylko_ kwartał.
    > To nie jest groźne. Można w razie co nauczyć się na swoim błędzie.

    zgoda, zwyżka na kwartał, później kolejna weryfikacja

    > Ja mam zwyżkę 1pp bez możliwości cofnięcia.
    > Nie wiem, może ktoś kiedyś takie karanie na potencjalnie 30 lat za
    > jednomiesięczny błąd uznał za zapis niedozwolony, ale szukał nie będę.

    znam bank, który tak robi, ale nie słyszałem, aby ktoś z tego powodu
    szedł do sądu, jak już trzeba było zrobić refinans

    > Zależy z jakiej korzysta / planuje korzystać po wzięciu kredytu. Ja
    > normalnie korzystam z kredytowej (po co wydawać swoje jak można banku).
    > A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do
    > takiej kwoty dostaję 5% zwrotu).

    akurat dotyczy to banku, w którym za płatność debetówką można dostać 2%
    zwrotu (max 30 zł/m-c)

    > Nie lubię kredytów (skoro bank na tym zarabia to znaczy, że ja tracę -
    > wiem, że to jest duże uproszczenie).

    jeżeli kredyt kosztuje mnie (przykładowo) 3%, a mogę bez problemu
    zarobić na swoich środkach 5% to biorę większy kredyt nawet jak go nie
    potrzebuję
    hipo to najtańsze finansowanie na rynku, mogę spłacić całe zobowiązanie,
    ale po co miałbym to robić skoro systematycznie zarabiam więcej niż
    oddaję bankowi

    > Tak, ale....
    > Jak kredyt na 30 lat spłacisz jednorazowo np. po 5 latach to przez te 5
    > lat płaciłeś odsetki od prawie całej kwoty kredytu, a jakby kredyt był
    > od razu na 5 lat to zapłacisz średnio od połowy kwoty kredytu (zakładam
    > ratę malejącą, bo przy stałej to płaci się więcej).

    jest tak jak piszesz, ale powraca powyższe = po co mam oddawać bankowi
    kasę, która kosztuje mnie "grosze"?

    pomijam podejście psychologiczne, hipotekę itp...z ekonomicznego punktu
    widzenia mi się to NIE opłaca (piszę o sobie, nie każdy musi mieć takie
    podejście)

    --
    pozdrawiam
    RobertS