  • 1. Data: 2003-07-15 14:24:17
    Temat: kredyt hip. w BPH/PBK - wady
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam,
    właśnie mam kilka informacji po rozmowie o kredycie mieszkaniowym w BPH....
    W porównaniu z Kredyt Bankiem:
    1. wyższa prowizja (chociaż nie wiem, czy KB dałby mi 0,9%)
    2. niższe oprocentowanie
    całkowity koszt kredytu - trochę mniejszy jednak w PBK,

    ALE:

    1. stopa zmienna (oparta na W3M, a jakże) - zmienia się co PÓŁ ROKU!!!
    2. wcześniejsza spłata wymaga aneksu - płatny!!!

    Tak więc na razie KB, który pozwala bezpłatnie spłacać wcześniej ten kredyt -
    odpowiada mi bardziej :)) (Kredyt Bank odpowiada ludziom).
    A co ile zmieniają % w KB oraz czy dotyczy to również uruchomionych kredytów?

    --
    Zbig

  • 2. Data: 2003-07-15 21:31:19
    Temat: Re: kredyt hip. w BPH/PBK - wady
    Od: "dracula" <d...@h...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiada mi bardziej :)) (Kredyt Bank odpowiada ludziom).
    > A co ile zmieniają % w KB oraz czy dotyczy to również uruchomionych

    nie bede sie spierac, ale....% kredytow hipotecznych raczej w wiekszosci
    bankow opiera sie na stawce WIBORU/LIBORU (w zaleznosci od waluty
    kredytu)...
    w KB bylo podobnie, jak jest w terazniejszosci nie wiem....
    wiem jedno maja balagan....w umowie pozyczki hipotecznej CHF widzialam "jak
    wol" >>oprocentowanie zmienne uzaleznione od zmian stawek...itd<<
    natomiast od momentu uruchomienia % ww. pozyczki wynosi 9,8% p.a......
    juz 1,5 miesiaca czekam, aby zobaczyc pisemne wyjasnienie od dyrektora
    oddzialu....
    no comments!!!! :)))

    *******************
    dracula

  • 3. Data: 2003-07-16 06:37:49
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    W 4...@n...onet.pl, Użytkownik
    <z...@p...onet.pl> wyklikałeś(aś):

    > 2. wcześniejsza spłata wymaga aneksu - płatny!!!

    Od kiedy? Coś ode mnie nie chcą brać za wcześniejszą spłatę...
    Opłata jest chyba 150 zł rzeczywiście za aneks - jeśli coś zmieniasz z
    harmonogramem, badają wtedy jeszcze raz zdolność kredytową

    [ale dychę za rachunek srebrny biorą :-( ]

    --
    radar
    817

  • 4. Data: 2003-07-16 06:56:22
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    BPH....
    > W porównaniu z Kredyt Bankiem:
    > 1. wyższa prowizja (chociaż nie wiem, czy KB dałby mi 0,9%)
    Jaka prowizja??
    > 2. niższe oprocentowanie
    > całkowity koszt kredytu - trochę mniejszy jednak w PBK,
    To jakie oprocentowanie ci podali w BPH?

  • 5. Data: 2003-07-16 07:15:40
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "radar" <_sara_@_post.pl_> napisał w wiadomości
> [...]
    > Opłata jest chyba 150 zł rzeczywiście za aneks - jeśli coś zmieniasz z
    > harmonogramem, badają wtedy jeszcze raz zdolność kredytową
    Czy mam rozumiec ze splacasz czesc kapitalu i nie przeliczaja ci rat?
    A moze chodzi ci o to ze splacasz wczesniej i nie skracasz okresu
    kredytowania tylko raty ci przeliczaja ale standardowo co 6 miesiecy?

  • 6. Data: 2003-07-16 08:34:57
    Od: z...@p...onet.pl

    > Jaka prowizja??

    no właśnie ta, która wynosi w KB 0.9% (w PBK wzięliby 0.99%)

    > To jakie oprocentowanie ci podali w BPH?

    6.25%

    --
    Zbig

  • 7. Data: 2003-07-16 08:46:13
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > no właśnie ta, która wynosi w KB 0.9% (w PBK wzięliby 0.99%)
    mi w PBK jak kiedys bylem to wspominali nawet o 0,7% jesli mialbym z zona
    wplywy na rachunek >= 10 kPLN

    > 6.25%
    czyli WIBOR 3m + 1% marzy? Dobrze rozumiem?
    A jaki masz udzial wlasny w %?

  • 8. Data: 2003-07-16 08:54:25
    Od: z...@p...onet.pl

    > mi w PBK jak kiedys bylem to wspominali nawet o 0,7% jesli mialbym z zona
    > wplywy na rachunek >= 10 kPLN

    a nie macie?! ;)))))

    > czyli WIBOR 3m + 1% marzy? Dobrze rozumiem?

    mniej więcej tak (dokładnie 1,1%)

    > A jaki masz udzial wlasny w %?

    około 50%-60% (to zależy, bo jeszcze nie mam konkretnego mieszkanka na oku).

    Zbig

  • 9. Data: 2003-07-16 09:03:09
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    rozwazalismy taka ewentualnosc, ale inne rzeczy nas odstraszyly. wtedy
    myslelismy o kredycie w CHF, a pozniej juz tylko w PLN.
    > a nie macie?! ;)))))

    > mniej więcej tak (dokładnie 1,1%)
    Skoro masz udzial wlasny > 50% to w KB dostajesz marze 1% wiec na pewno
    bedziesz mial nizsze oprocentowanie niz w BPHPBK.
    wiec cos ci sciemniaja bo nie moga miec teraz oprocentowania 6,25% przy
    marzy 1,1 p.p.
    z reguly jest to WIBOR 3M sredni liczony w rozny sposob przez banki ale z
    ostatnich miesiecy. wiec co najwyzej mogliby ci dac na teraz ok. 5,36% + 1,1
    p.p = 6,46%
    Wczoraj WIBOR 3M byl 5,25%, wiec nie wierz ich zapewnieniom.
    Liczy sie papier.

  • 10. Data: 2003-07-16 11:29:53
    Od: z...@p...onet.pl

    > z reguly jest to WIBOR 3M sredni liczony w rozny sposob przez banki ale z
    > ostatnich miesiecy. wiec co najwyzej mogliby ci dac na teraz ok. 5,36% + 1,1
    > p.p = 6,46%

    powiem tak: przy kwocie jaką chcę brać to różnica między 6,46 a 6,36% to jest 7
    zł przy pierwszej racie i coraz mniej przy następnych. To mnie w ogóle by nie
    wzruszało, gdyby zaoferowali np. bezproblemowe wcześniejsze spłaty i bardzo
    szybkie załatwienie kredytu (słyszałem że z KB to trwa nawet do 4 tygodni)

    > Wczoraj WIBOR 3M byl 5,25%, wiec nie wierz ich zapewnieniom.
    > Liczy sie papier.

    a gdyby prawdą okazało się 6,25% to podobnie - ok. 7 zł różnicy na pierwszej
    racie na korzyść PBK* - cóż, musiałbym zrezygnować z 2 piwek :))
    Doszliśmy do punktu, w którym oprocentowanie, te setne części procenta już mnie
    nie interesują tak bardzo jak wygoda i możliwość wcześniejszej spłaty
    (chciałbym spłacać dużo szybciej niż w harmonogramie).

    --
    Zbig