  • 1. Data: 2002-10-22 10:34:32
    Temat: kredyt 40 letni (spółdzielczy) - pytanie
    Od: "MarekK" <m...@b...pl>

    Witam.
    Kupiłem mieszkanie obciążone kredytem czterdziestoletnim (zaciąganym
    przez spółdzielnię). Spłacam ten kredyt tzw. normatywem w wysokości ok.
    200 zł/mies. Powyższe wpłaty nie starczają nawet na pokrycie odsetek od
    kredytu. Przyrost odsetek rocznie to ok. 7 tyś. zł czyli kredyt nie
    maleje lecz rośnie. Gwarantem kredytu był budżet państwa.
    W tym momencie mam możliwość preferencyjnej spłaty kredytu (umażane jest
    70% odsetek w ciężar budżetu państwa). Czy warto spłacić ten kredyt
    jednorazowo na preferencyjnych zasadach, czy dalej spłacać normatywem i
    jeżeli tak, to co sie stanie pod koniec kredytu? Czy może zdarzyć się
    sytuacja, że będę zmuszony (w momencie zakończenia okresu spłaty
    kredytu) spłacić kredyt wraz z odsetkami, które urosły do bardzo dużej
    kwoty?
    Bardzo proszę o pomoc specjalistów.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2002-10-22 12:32:03
    Temat: Re: kredyt 40 letni (spółdzielczy) - pytanie
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > sytuacja, że będę zmuszony (w momencie zakończenia okresu spłaty
    > kredytu) spłacić kredyt wraz z odsetkami, które urosły do bardzo dużej

    Jak najszybciej spłacić.

  • 3. Data: 2002-10-22 13:07:02
    Od: "Aleksander " <k...@N...gazeta.pl>

    MarekK <m...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > sytuacja, że będę zmuszony (w momencie zakończenia okresu spłaty
    > kredytu) spłacić kredyt wraz z odsetkami, które urosły do bardzo dużej

    Ja tan kredyt spłaciłem 2 lub 3 lata temu i jeśli dobrze pamiętam to umożli
    mi ok. 80 lub 90% odsetek. Ale też wjęcej płaciłem miesięczne coś ok. 400 lub
    500 zł za mieszkanko 64 m no i w warszawie a tu ten normatyw był największy.

    Też Ci radzę że jeżeli możesz to spłacaj jak najszybciej.