    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <aqKvj.5247$582.3465@newsfe4-gui.ntli.net> <fpp4qk$hsk$1@news.interia.pl>
    <l%_vj.15775$%W6.7755@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fpqdts$5ir$1@news.interia.pl> <fprp36$cfk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Jcewj.4888$ay3.2804@newsfe5-win.ntli.net>
    <fprumc$7a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <qjfwj.3473$ab5.1452@newsfe1-win.ntli.net>
    <fps108$ft4$1@nemesis.news.tpi.pl> <fpu5rj$j5q$1@news.interia.pl>
    <fq1r17$ifm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Hi1xj.8601$ay3.151@newsfe5-win.ntli.net>
    <fq39ue$rj0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <nYlxj.22260$%W6.12721@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fq4t3o$jdu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <oPoxj.22274$%W6.19982@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fq9lce$hsv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Sat, 01 Mar 2008 14:47:24 GMT

    > [...]
    >
    > Tak to wiele wyjaśnia. Tutaj mamy inne podejście. Od razu odsetki,
    > wprawdzie znikome, chyba ustawowe są teraz 11,5% rocznie, no ale zawsze.
    > Natomiast w przypadku spłaty kart kredytowych chyba już nie ma takiego
    > luziku, nawet w UK, bo żeby pozostały one bezkosztowe chyba jest sztywno
    > ustalony dzień spłaty? Raczej nie może być inaczej.

    Zgadza sie, choc, tez jesli spoznisz sie z zaplata 3 dni, i zadzwonisz, ze
    przelew poszedl za pozno, to mozesz uniknac kar. Ale trzeba dzwonic.

    > No widzisz, a w PL w sobotę i niedzielę, w wybranych bankach normalnie
    > on-line chodzą transakcję. naturalnie międzybankowe nie chodzą.

    Dla anglikow (w wiekszosci) dni wolne od pracy to dni wolne:) Tu o dniu
    wolnym decyduja banki, bo to one prowadza wszelkie sprawy finansowe, wiec
    jak banki nie pracuja to i reszta (w wiekszosci - przypominam, bo oczywiscie
    sa wyjatki) tez ma wolne. Najlepszym tego przykladem sa dni wole zwane "bank
    holiday".

    > W PL wpłata gotówki w bankomacie to od godziny do 24 godzin. Chyba nie
    > zdarza się praktycznie dłużej. Co do wpłacania czeku na rachunke nigdy nie
    > próbowałem w PL. Ale 2 czy 4 dni nie wydaje mi się jakąś masakrą, w sumie
    > to operacja "papierowa". Natomiast totalnie nie rozumiem czemu wpłata w
    > bankomacie tak długo trwa.

    Nie wiem jak jest w Polsce, ale w UK wplata gotowki i czeku przez bankomat
    wyglada podobnie i po uwierzytelnieniu sie karta z bankomatu wyjezdza
    koperta na ktorej sa nadrukowane dane konta i twoja deklaracia kwoty
    wplacanej, do koperty dajesz gotowke lub czek i wrzucasz do "skrzynki"
    bankomatowej.

    > Czy ja wiem. Za komfort warto płacić. Ja akurat z tego mocno korzystam,
    > więć mi nie szkoda. :-)

    Jak juz wspomnialem, ja nie potrafie sobie wyobrazic jak ten komfort mial by
    u mnie dzialac...

    > e-banking w PL nie jest drogi. Naprawdę. Nawet jak na polskie zarobki nie
    > jest drogi. Więc nie wiem o co temu człowiekowi dokładnie chodziło.

    Generalnie o uslugi bankowe, moze troche zle sie wyrazilem, ale gosc cos
    mamrotal, ze w polsce za malo jest ebankingu dlatego jest drogo, ale nic nie
    wspomnial by np. ebanking zrobic za darmo co by na pewno zdecydowanie
    zwiekszylo jego udzial.