    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Mon, 25 Feb 2008 00:42:15 GMT

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fps108$ft4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ta oferta HSBC (tzw. konto Passport) to dno.

    Nic tu nie powiem, bo nigdy nie korzystalem ani nawet sie nie interesowalem.

    > Do tej pory jak nie dalo sie on-line albo byl bezwzglednie wymagany adres
    > w kraju prowadzenia rachunku, podawalem zawsze adres oddzialu. Jednak w UK
    > nie udalo mi sie jeszcze w ten sposob otworzyc rachunku. Angazowac
    > znajomych w takie cuda jak dopisywanie mnie do rachunku raczej bym nie
    > chcial,

    Rozumiem.

    > niezrecznie mi. :-) A bez tego, z tego co piszesz, musialbym leciec 2
    > razy, najpierw jakims-cudem otworzyc rachunek bez proof of address, a
    > potem jak rozumiem odebrac karte. Specjalnie w tym celu na pewno nie
    > bedzie mi sie chcialo, ale moze tam bede kiedys przy okazji. To w takim
    > przypadku, do jakiego banku polecilbys mi sie udac?

    Generalnie nie ma znaczenia ktory bank - kazdy ma w tym wzgledzie te same
    wymagania.
    Barclays w ostatnich dwuch latach zostal liderem bankowosci w UK. Nie wiem
    co innego mozn a polecic przy wyborze banku... Oferty sa zdecydownie
    podobne. Barclays ma dosc wysokie kary za brak srodkow na Direc Debit jak
    pamietam to jakies 30 lub 35 funtow, Halifax (spolka corka Royal Bank of
    Scotland) ma chyba 45 funtow a np. Coperative 10 funtow:))) Reszta bankow
    jest miedzy 30 a 10.
    Karty debetowe ma kazdy z tych bankow, dostep internetowy tez, reszta jest
    zalatwiana odgornymi przepisami wiec nie ma roznic.
    Co do wizyt w banku - po pierwsze wystarczy jedna wizyta, by otworzyc
    rachunek. Karte i czeki przysylaja na adres podany i udowodniony. Z tym, ze
    karta idzie w dwuch czesciach: najpierw pin (ok 7 dni od otwarcia konta) a
    potem (do 2 tygodni) karta.

    > Nigdy, przenigdy przy otwieraniu rachunku w UE nie wymagano ode mnie
    > niczego oprocz paszportu. A z tego co piszesz, w UK niekoniecznie bedzie
    > to takie proste. Czy moze cos nie do konca zrozumialem? Bo jakies to
    > dziwne dla mnie. :-)

    Zrozumiales dokladnie.
    By otowrzyc konto w banku musisz miec "proof of address". Czyli dowolny
    rachunek z twoim nazwiskiem na gaz, prad, telefon stacionarny, council tax.
    Oraz paszport lub dokument ze zdjeciem.
    Otwarcie pierwszego rachunku jest kluczowe, kazdy nastepny rachunek w innym
    banku - wystarczy wyciag z istniejacego konta (raz juz przeszedles procedure
    proof of address wiec nie potrzeba dublowac).