    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Date: Mon, 25 Feb 2008 11:04:58 -0000
    <aqKvj.5247$582.3465@newsfe4-gui.ntli.net> <fpp4qk$hsk$1@news.interia.pl>
    <l%_vj.15775$%W6.7755@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fpqdts$5ir$1@news.interia.pl> <fprp36$cfk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Jcewj.4888$ay3.2804@newsfe5-win.ntli.net>
    <T...@n...onet.pl>
    <fpsidr$232$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Htowj.36644$os2.20884@newsfe3-win.ntli.net>
    <fpt5t6$33j$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1jpwj.506$Z_2.352@newsfe4-win.ntli.net>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:1jpwj.506$Z_2.352@newsfe4-win.ntli.net...

    > Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości

    /.../

    > Dzis ide do HSBC otworzyc konto BASIC to zapytam. Widzisz, ty nie mozesz
    > otworzyc ze wzgledu na brak potwierdzenia adresu ja mam problem z otwarciem
    > konta basic bez debetowki, bez czekow... Wszedzie mi wciskaja konto basic z
    > debetowka i czekami... Tez tego zrozumiec nie moge:)

    Nie ma w UK kont typu "basic" z czekami.
    W ogóle pocztaj:

    http://www.moneymadeclear.fsa.gov.uk

    Tu masz publikację nt Basic Bank Accounts:
    http://www.moneymadeclear.fsa.gov.uk/pdfs/bank_accou
    nts.pdf

    /.../

    > Czeki wychodza powoli z obiegu, wiekszosc sklepow przestaje akceptowac
    > czeki, czek ma ta paskudna ceche, ze klaruje sie od 3 do nawet 10 dni. Mozna
    > to obejsc idac do oddzialu banku ktory wystawil czek, wowczas w okienku
    > dostanie sie kase od reki.

    Znakomita większość czeków jest kreślonych (crossed) - czyli można je wypłacić tylko
    na rachunek bankowy.

    /.../

    > A tak na serio, to dostajac konto, dostajesz tez ksiazeczke czekowa.

    Chyba że:
    1. zrezygnujesz
    2. masz konto typu "basic".

    /.../

    > Nie, zadna wplata nic nie zalatwi. Jedynie to znalesc (co raczej trudne nie
    > jest jak sie wie gdzie szukac) kogos kto pracuje w banku i za drobna oplata
    > (ok. 50 funtow) otworzy rachunek.
    > Pracownik banku zawsze moze zaznaczyc w systemie, ze byl komplet
    > dokumentow....

    Mówię: 1. list z gminy, 2. tymczasowe prawo jazdy.
    Jeśli się chce zostać na dłużej, można jeszcze zarejestrować się u lekarza - list od
    lekarza też jest uznawany.

    www.londynek.net

    > Jak juz wspomnialem, kiedys zelaznym punktem byla pani Malgosia w jednym z
    > bankow:) nie wiem jak teraz. Nigdy "pani Malgosi" nie spotkalem bo nie
    > mialem potrzeby.

    Znajomy skorzystał z pomocy p Małgosi dwa lata temu, działało. Ale od tamtego czasu
    ślad po niej zaginął.

    k.