  • Data: 2016-08-26 23:59:27
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Kamil Darczyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Aktualizacja 26.08.2016, 21:30
    > Ciekawą wiadomość w sprawie dostępu do systemy PESEL podesłał nam jeden z
    > pracowników ZUS-u.
    >

    > jestem zwykłym pracownikiem Zus który również ma dostęp do PESEL Kep. >Jeszcze
    >miesiąc temu zapytania do tej bazy nie były monitorowane i moglismy sprawdzać >kogo
    chcieliśmy. Od tego czasu jedyna zmiana jaka nastąpiła to ta, że dostęp >jest
    monitorowany i podejrzany ruch byłby ujawniany. Dostęp jest dla >większości
    pracowników, z każdego prawie komputera i do tego podłączonego do >normalnego
    internetu gdzie działają zwykle najzwyklejsze strony. Oczywiście >nie każdy pracownik
    ma takie możliwości dostępu do sieci, ale ja jako zwykły
    >pracownik mam neta i dostęp do tego systemu. To tyle jeżeli chodzi o >bezpieczeństwo
    danych i bajki o osobnych kompuetarch do tego celu. Chyba że >komornikom mniej ufają
    niż nam pracownikom zusu.

    https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-danych-miliono
    w-polakow-z-bazy-pesel/