  • 21. Data: 2004-09-25 19:40:58
    Temat: Re: klucz w ING
    Od: "blad" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos"

    > "Akurat zapisanie na dyskietce to głupota. Nie masz pojęcia jak
    > łatwo
    > taki klucz stracić w "trefnej" stacji...
    > Moje rozwiązanie: Jedna kopia klucza leży na CD w domu.
    > Druga zawsze gdzieś w aucie,torbie - na małej 8 cm płytce CD.
    > Trzecia przy kluczach na USB drive"

    a czy ja pisalem zeby nie robic kopii?
    "klucz na dyskietce" oznacza ze to ja nad nim mam władze a nie bank
    :-)
    *** blad ***

  • 22. Data: 2004-09-26 10:37:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka kafejka ? Wystarczy, że wyjdzie nowy wirus/trojan na windowsy i ...
    > już.

    Czyli potwierdzasz, że dostęp do konta bankowego z komputera może być bardzo
    kosztowny:-))

  • 23. Data: 2004-09-26 11:45:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2004 12:37:45 +0200,
    osoba podpisana: SP9LWH <s...@a...pl>
    napisała:

    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli potwierdzasz, że dostęp do konta bankowego z komputera może być bardzo
    > kosztowny:-))
    Owszem, zresztą nie tylko komputera.
    Ale uważam, że największym zagrożeniem dla (nikoniecznie moich,bo za małe) p
    ieniędzy są pracownicy banku, i dlatego wolę trzymać klucz u siebie.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    "We all know Linux is great...it does infinite loop

  • 24. Data: 2004-09-27 14:47:42
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

    > żeby sie włamać to trzeba wiedzieć gdzie i po co. Już sobie wyobrażam jak
    > ktoś sie włamuje do czyjegoś mieszkania i .... przeszukuje nośniki w
    > poszukiwaniu kluczy cyfrowych :D ROFL.Natomiast mogę sobie to wyobrazić
    > przy włamaniu do banku.

    A jak sobie wyobrażasz włamanie do banku? Przyjedzie 2 kolesi w kapeluszach,
    z bandanami na twarzach, rewolwerami w rękach, na koniach, wpadną do banku i
    powiedzą : Dawajcie klucze użytkowników zapisane na serwerze bankowym? MEGA
    ROTFL!
    Mogę sobie natomiast wyobrazić jak ktoś, kto wie co to jest klucz i mniej
    więcej kojarzy jak to powinno wyglądać włamuje się (taki włam przez
    internet; teraz się tak robi, to nowość jest; tacy włamywacze nazywają
    siebie hackerami. Hacking nie wymaga używania konia, kapelusza, bandany i
    rewolwerów) na domowy komp użytkownika chroniony zaporą internetową z XPka i
    czasem dodatkowo przez Zone Alarm.
    Usiłuję sobie natomiast wyobrazić próbę takiego włamu na chroniony przez
    kupę firewalli sprzętowych i jeszcze większą kupę informatyków (którym płaci
    się niewąskie sumki co miesiąc) serwer bankowy. I jakoś tu moja wyobraźnia
    się poddaje.

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 25. Data: 2004-09-27 14:49:16
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 16:47, PshemeK wrote:
    [...]

> [...]
    > się niewąskie sumki co miesiąc) serwer bankowy. I jakoś tu moja wyobraźnia

    Po pierwsze uzasadnienie idiotyczne, bo na razie to IE wyglada na
    najbardziej zapluskwioną przeglądarkę(mimo, że pisana przed kupę
    niewąsko opłacanych informatyków)
    Po drugie. Po co ktoś miałby się włamywać na bankowy serwer ? Wystarczy,
    że włamie sie na komputer klienta i przechwyci w tym przypadku 2 hasła
    wpisywane przez użyszkodnika[1] i już. W dobie szalejących wirusów,
    uważam to za jak najbardziej realne.
    Po trzecie. Prcownicy banku też sa tylko ludźmi i też moze chcieliby
    dorobić....

    KJ
    [1] - tak wiem, że przy logowaniu do ING podaje się tylko fragmenty hasła.

  • 26. Data: 2004-09-27 15:25:45
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

    > Po pierwsze uzasadnienie idiotyczne, bo na razie to IE wyglada na
    > najbardziej zapluskwioną przeglądarkę(mimo, że pisana przed kupę
    > niewąsko opłacanych informatyków)

    Cholera. Muszę się zgodzić. No, ale to ING wymaga, żeby korzystać z IE.
    Także do połowy zwracam honor.

> [...]
    > że włamie sie na komputer klienta i przechwyci w tym przypadku 2 hasła
    > wpisywane przez użyszkodnika[1] i już. W dobie szalejących wirusów,

    Tu niestety muszę zwrócić honor w całości. Masz już więc 1,5 honora. Mój
    błąd.
    Ale....Nie słyszałem o takiej akcji, żeby ktoś sie włamał na komp klienta i
    skorzystał później z jego haseł. Nie znam osobiście nikogo, kto by nosił
    klucz ze sobą na dyskietce (CD, USB, czy czym tam jeszcze).

    > Po trzecie. Prcownicy banku też sa tylko ludźmi i też moze chcieliby
    > dorobić....

    Do tego nie potrzebują haseł do klucza, ani dostępu do bankowości
    internetowej klienta.

    > KJ
    > [1] - tak wiem, że przy logowaniu do ING podaje się tylko fragmenty hasła.

    Są banki, w których podaje się całe hasło i jak wspomniałem wyżej nie
    słyszałem o przechwytach tych haseł.

    Co nie zmienia faktu, że w dwóch pierwszych punktach przyznaję Ci rację.
    Wygląda na to, że się trochę zbłaźniłem :)

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 27. Data: 2004-09-27 15:27:51
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 17:25, PshemeK wrote:
    [...]

    > Cholera. Muszę się zgodzić. No, ale to ING wymaga, żeby korzystać z IE.
    Już (od chyba roku) nie. Ja używam firefoxa i nie miałem problemów.
    > Także do połowy zwracam honor.

    [....]

    > Do tego nie potrzebują haseł do klucza, ani dostępu do bankowości
    > internetowej klienta.
    Ale znakomicie ułatwia to podszycie się pod klienta.

    > Są banki, w których podaje się całe hasło i jak wspomniałem wyżej nie
    > słyszałem o przechwytach tych haseł.
    Akurat podawanie całego hasła może być bezpieczniejsze. Po szczegóły
    odsyłam do unixowego passwd :-)

    KJ

  • 28. Data: 2004-09-27 15:31:20
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 17:25, PshemeK wrote:
    [...]

    > Ale....Nie słyszałem o takiej akcji, żeby ktoś sie włamał na komp klienta i
    > skorzystał później z jego haseł.
    Czy słyszałeś o sukcesie oszukańczych maili z Citi ? :-)
    Nie znam osobiście nikogo, kto by nosił
    > klucz ze sobą na dyskietce (CD, USB, czy czym tam jeszcze).
    Czy via internet sie liczy ? To już znasz :-)

    KJ

  • 29. Data: 2004-09-27 18:21:41
    Od: "Grzegorz.404." <mckenna@spam_ni.et_no_nein.gazeta..pl>

    W artykule <cj9bah$o8m$1@atlantis.news.tpi.pl> z dnia pon 27. września 2004
    17:25 PshemeK p...@o...pl napisał:

    > Cholera. Muszę się zgodzić. No, ale to ING wymaga, żeby korzystać z IE.
    > Także do połowy zwracam honor.

    Przepraszam że się wtrącę, ale gwoli ścisłości ING nie wymaga IE.
    Kiedyś wymagał zabytkowych przeglądarek, np. NN 4.74, ale nigdy nie musiałem
    używać IE.

    --
    Grzegorz.404 mckenna maupa gazeta pl
    My only regret in life is that I am not someone else - Woody Allen