  • 11. Data: 2004-05-22 18:21:53
    Temat: Re: kk w usa
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Ja na 7 kart KK z USA nie mam zadnej ze zdjeciem na
    >dodatek wielokrotnie poslugiwalem sie kartami znajomych, ktorzy prosili
    >mnie o kupienie czegos.
    >
    >Nie zawsze, nie zawsze. Parę razy (w Kaliforni i w Vegas) poproszono mnie o
    dokument tożsamości ze zdjęciem. Najzabawniejsze było to, że jak im pokazałem
    visę z Citi (ze zdjęciem) to im wystarczyło jako ówże ID. Nota bene płaciłem
    kartą amerykańską.
    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2004-05-22 22:57:53
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    yayco wrote:

    > dokument tożsamości ze zdjęciem. Najzabawniejsze było to, że jak im pokazałem
    > visę z Citi (ze zdjęciem) to im wystarczyło jako ówże ID. Nota bene płaciłem
    > kartą amerykańską.

    Jakie to był procent wszystkich transakcji? Założę się, że bliski zeru.

  • 13. Data: 2004-05-22 23:44:27
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c8oltk$ovk$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid says...

    > Jakie to był procent wszystkich transakcji? Założę się, że bliski zeru.

    Pewnie tak .... teraz mamy w sklpie nawet kasy samoobslugowe wiec nawet
    nie ma komu poprosic o dowod.

    Wczesniejszy watek zalecal posiadanie karty ze zdjeciem .... co mi sie
    wydaje zdecydowanie zbednym dodatkiem

    AP

  • 14. Data: 2004-05-23 08:22:57
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Jakie to był procent wszystkich transakcji? Założę się, że bliski zeru.

    Zależy gdzie. W Vegas wcale nie taki mały. Tam raczej mało jest
    samoobsługowych sklepów ;-). A i ceny wyższe, co zwykle wpływa na spadek
    zaufania do klienta.
    Ale co do zasady, to pisałem to raczej jako ciekawostkę, bo używanie kk
    citibanku jako dowodu tożsamości bardzo mnie bawiło...

  • 15. Data: 2004-05-23 08:26:05
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Wczesniejszy watek zalecal posiadanie karty ze zdjeciem .... co mi sie
    >wydaje zdecydowanie zbednym dodatkiem

    Ale jak już się taką przypadkiem ma, to to zasadniczo nie przeszkadza...

  • 16. Data: 2004-05-23 10:14:20
    Od: " " <t...@g...pl>

    > Paktyka jest taka, że przy kasach stoją czytniki kart i sprzedawczyni
    > nawet nie wie jaką kartę przeciągasz przez czytnik. Mało ją to
    > interesuje, czym płacisz, a tym bardziej czy jest tam zdjęcie, czy nie.
    > Druga praktyka jest taka, że w Stanasz możesz bez problemu płacić cudzą
    > kartą. Skoro ją masz to możesz płacić, więc nawet gdyby na taj karcie
    > było zdjęcie twojego dziadka to i tak nikt nie będzie miał nic przeciwko
    > temu.

    Potwierdzam - sam placilem karta stryja Amex, na dodatek karta firmowa.
    I jeszcze za niego podpisalm :(.

    Karta mozesz zaplacic kazdy rachunek. Absolutny rekord kwoty, ktora
    zaplacilem za zakupy to....0,99 USD.
    Dziewczyna nawet sie nie zajaknela i przyjela zaplate.

  • 17. Data: 2004-05-23 15:17:24
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Jakie to był procent wszystkich transakcji? Założę się, że bliski zeru.

    Zależy gdzie. W Vegas, gdzie nie ma automatycznych kas (z przyczyn cokolwiek
    zrozumiałych) i sprzedawcy są bardziej podejżliwi, to zdarzało mi się
    częściej. Gdzie indziej ze dwa razy. I tylko mnie. Żona widać nie wzbudza
    podejżeń bo nik jej nigdy nie kontrolował.
    Zresztą zabawniejsze wydało mi się to, że mogę używać polskiej karty z citi
    jako dowodu tożsamości. Zrobiłem to nawet w jakimś motelu niedaleko sequoia
    parku i też im wystarczyło, że jest zdjęcie i nazwisko.

  • 18. Data: 2004-05-24 09:19:52
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Wilczek napisał:

    (...)
    > To czy
    > wydana przez BRE czy przez cokolwiek innego nie ma znaczenia,
    > chociaz...

    Ależ oczywiście, wszysto się zgadza, masz rację - zasadniczo nie powinno
    być problemu z żadną KK. Skoro jednak wiem, że z tą _konkretną_ kartą
    faktycznie/ w praktyce nie było _żadnego_ kłopotu, piszę o tym.

    > Dlaczego lepiej?

    Po części sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie - choćby po to, abyś
    nie musiał używać żadnego ID, czy w razie jakichkolwiek kłopotów - abyś
    miał ułatwione zadanie. Życie jest przecież bardziej barwne jeśli chodzi
    o wymyślanie "dziwnych przypadków" z terminalami itp.

    > Ale wytlumacz jakie problemy rodzic moze brak zdjecia na karcie?

    Problemów - raczej żadnych. Za to może ułatwiać. Uważam, że lepiej jest
    polecić towar przetestowany i lepszy aniżeli "każdy inny".

    > Kupa KK w USA jest bez zdjecia i normalnie funkcjonuja.
    > W ostatecznosci zostaniesz poproszony o pokazanie ID.

    Jasne, ale - j.w.
    Pzdr
    PWZ