  • 1. Data: 2004-05-21 22:02:27
    Temat: kk w usa
    Od: "sebastian" <s...@p...onet.pl>

    czesc.

    jade do usa. tutaj w polsce mam kk i rachunek - do ktorego jestem
    pelnomocnikiem. w usa bede legalnie pracowal. zarobie nieduzo, ale zawsze cos
    tam zarobie.

    pytanie:
    czy w usa moge zalozyc sobie konto i wyrobic tam kk ktora bede mogl robic
    zakupy (chocby w necie), czy tez moge tylko polegac na swojej polskiej kk ktora
    wezme ze soba

    czy jesli nie wyrobie w usa kk, to czy moge zalozyc konto i dostac jakaklowiek
    karte - chocby debetowa ?

    sebastian

  • 2. Data: 2004-05-21 22:43:47
    Temat: Re: kk w usa
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    ktora
    > wezme ze soba
    >
    > czy jesli nie wyrobie w usa kk, to czy moge zalozyc konto i dostac

    dostaniesz karte debetowa - moze to byc karta atm lub z logo master card lub
    visa.

  • 3. Data: 2004-05-21 22:52:01
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    s...@p...onet.pl says...
> [...]
    > wezme ze soba
    >
    > czy jesli nie wyrobie w usa kk, to czy moge zalozyc konto i dostac jakaklowiek

    mozesz sie starac otworzyc rachunek...ale od razu ci powiem ze moga z
    tym byc problemy. Teoretycznie do otwarca rachunku NIE jest konieczny
    SSN (social security number) ale z doswiadczenia (od kilku znajmoych
    wiem), ze spora ilosc bankow kreci nosem. O "czystej' karcie kredytowej
    mozesz namet nie myslec gdyz do wiekszosci przypadkow potrzebna jest
    "historia kredytowa", ktorej nie masz. Z karta debetowa to wlasciwie nie
    wiem - teoretycznie jesli otworzyles rachunek nie powinno byc problemu z
    dostaniem karty (w wiekosci przypadkow karta jest standardem) nie wiem
    tylko jak bank potraktuje fakt niemoznosci zweryfikowania twoich danych.

    AP

  • 4. Data: 2004-05-22 00:20:29
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    sebastian wrote:
> [...]
    > wezme ze soba
    >
    > czy jesli nie wyrobie w usa kk, to czy moge zalozyc konto i dostac jakaklowiek

    Jeżeli będziesz tam legalnie, to pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to
    pojechać do Social Security Office i wypełnić wniosek o nadanie numeru
    Social Security (SSN).
    Musi ci w tym pomóc twój pracodawca, bo jest od niego potrzebny list, że
    będziesz u niego pracował.
    Z tym listem, paszportem, wizą i drukiem I-94 (departure record), który
    dostaniesz do wypełnienia w samolocie (pamiętaj biały, nie zielony)
    jedziesz do SS.
    Nie rób tego za szybko, jakieś 10 dni po przylocie, te 10 dni jest
    potrzebne, żeby dane o twoim przylocie zostały wklepane do komputera.
    Jak pojedziesz za szybko, to jednyną rzecz jaką załatwisz, to list od
    SS, że twoich danych nie ma jeszcze w komputerze i, że będą wyjaśniać i
    żebyś czekał miesiąc.
    Jak pojedziesz w odpowiednim momencie to w ciągu tygodnia powinieneś
    dostać SSN listem do domu.
    Pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dokładny adres gdzie będziesz mieszkał,
    będziesz go musiał w samolocie wpisać na tym I-94.

    No dobra, a teraz o bankach.
    Mając SSN i paszport konto założysz w każdym banku praktycznie.
    Sprawdź sobie wcześniej opłaty za prowadznie konta.
    Do konta dostaniesz albo kartę ATM do wypłaty gotówki w bankomatach,
    albo też (i takiego banku szukaj) kartę debetową, którą możesz płacić
    wszędzie.
    Karty kredytowej nie masz szans dostać.
    Jak się będą pytali, czy chcesz czeki do konta odpowiedz, że nie.
    Nie będą ci potrzebne, a zapłacisz za nie jak za zboże.
    Do otwarcia konta będzie ci potrzebna jakaś wpłata początkowa. Może to
    być nawet 100 dolarów, więc warto je mieć ze sobą.
    Konto ci się przyda zawsze, choćby po to, żeby nie trzymać pieniędzy w
    skarpecie. Przed wyjazdem go po prostu zamkniesz wypłacając całość w
    gotówce.
    Do czasu otwarcia konta możesz swobodnie w sklepach posługiwać się
    polską kartą kredytową.
    Z zakupami przez internet może być kłopot, bo dużo sklepów akceptuje
    tylko amerykańskie karty.

  • 5. Data: 2004-05-22 06:13:37
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    sebastian napisał:

    > czesc.
    >
    > jade do usa. tutaj w polsce mam kk i rachunek - do ktorego jestem
    > pelnomocnikiem. w usa bede legalnie pracowal. zarobie nieduzo, ale zawsze cos
    > tam zarobie.
    (...)

    Jeżeli jest to KK wypukła (Visa Classic, ale nie - Electron), a
    najlepiej ze zdjęciem (taka jak w mBanku) - będzie działała
    (wypróbowane, działa w US - właśnie Visa Classic mBanku).

    Pzdr
    PWZ

  • 6. Data: 2004-05-22 06:37:35
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > najlepiej ze zdjęciem (taka jak w mBanku) - będzie działała
    > (wypróbowane, działa w US - właśnie Visa Classic mBanku).

    Każda wypukła będzie działała.
    Ze zdjęciem, czy bez nie ma znaczenia. I tak go nikt nie będzie chciał
    oglądać.

  • 7. Data: 2004-05-22 07:05:04
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    poilkj napisał:

    > Każda wypukła będzie działała.

    Nie wiem, czy _każda_ (z dużym kwantyfikatorem) - napisałem tylko o
    takiej KK, którą jest przetestowana i działą w 100%.

    > Ze zdjęciem, czy bez nie ma znaczenia. I tak go nikt nie będzie chciał
    > oglądać.

    :-)
    Jeśli chodzi o praktykę w US: zdjęcie jest jednak lepiej mieć na karcie.
    Zwracam po prostu uwagę na to, jaka jest praktyka, a nie przepisy/
    teoria, bo potem człowiek pojedzie za granicę i będzie miał problemy,
    chociaż _teoretycznie_ wszystko powinno być OK.

    Pzdr
    PWZ

  • 8. Data: 2004-05-22 10:15:15
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Nie wiem, czy _każda_ (z dużym kwantyfikatorem) - napisałem tylko o
    > takiej KK, którą jest przetestowana i działą w 100%.

    Jezeli nie bedzie akurat jakichs problemow z centrum autoryzacji
    albo innych, ktore tak samo moga sie zdarzyc w Stanach jak w
    sklepie 200 m od Twojego domu to bedzie dzialac _kazda_. To czy
    wydana przez BRE czy przez cokolwiek innego nie ma znaczenia,
    chociaz...

    Ze wszystkich polskich kart duzo czesciej byly problem z karta
    Fortisa niz np. z Pekao SA, PKO BP, mBanku, MultiBanku, BZWBK itd...
    Ale ponoc w Polsce tez z tymi kartami bywaja nieraz problemy.

    > :-)
    > Jeśli chodzi o praktykę w US: zdjęcie jest jednak lepiej mieć na karcie.

    Dlaczego lepiej?

    > Zwracam po prostu uwagę na to, jaka jest praktyka, a nie przepisy
    > teoria, bo potem człowiek pojedzie za granicę i będzie miał problemy,
    > chociaż _teoretycznie_ wszystko powinno być OK.

    Ale wytlumacz jakie problemy rodzic moze brak zdjecia na karcie?
    Kupa KK w USA jest bez zdjecia i normalnie funkcjonuja.
    W ostatecznosci zostaniesz poproszony o pokazanie ID.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2004-05-22 13:11:04
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > teoria, bo potem człowiek pojedzie za granicę i będzie miał problemy,
    > chociaż _teoretycznie_ wszystko powinno być OK.

    Paktyka jest taka, że przy kasach stoją czytniki kart i sprzedawczyni
    nawet nie wie jaką kartę przeciągasz przez czytnik. Mało ją to
    interesuje, czym płacisz, a tym bardziej czy jest tam zdjęcie, czy nie.
    Druga praktyka jest taka, że w Stanasz możesz bez problemu płacić cudzą
    kartą. Skoro ją masz to możesz płacić, więc nawet gdyby na taj karcie
    było zdjęcie twojego dziadka to i tak nikt nie będzie miał nic przeciwko
    temu.

  • 10. Data: 2004-05-22 16:16:53
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c8njha$oge$1@inews.gazeta.pl>, u...@d...invalid says...

> [...]
    > kartą. Skoro ją masz to możesz płacić, więc nawet gdyby na taj karcie
    > było zdjęcie twojego dziadka to i tak nikt nie będzie miał nic przeciwko

    Dokladnie tak. Ja na 7 kart KK z USA nie mam zadnej ze zdjeciem na
    dodatek wielokrotnie poslugiwalem sie kartami znajomych, ktorzy prosili
    mnie o kupienie czegos.

    AP