    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kk w usa
    Date: Fri, 21 May 2004 22:52:01 GMT

    In article <5...@n...onet.pl>,
    s...@p...onet.pl says...
    > czesc.
    >
    > jade do usa. tutaj w polsce mam kk i rachunek - do ktorego jestem
    > pelnomocnikiem. w usa bede legalnie pracowal. zarobie nieduzo, ale zawsze cos
    > tam zarobie.
    >
    > pytanie:
    > czy w usa moge zalozyc sobie konto i wyrobic tam kk ktora bede mogl robic
    > zakupy (chocby w necie), czy tez moge tylko polegac na swojej polskiej kk ktora
    > wezme ze soba
    >
    > czy jesli nie wyrobie w usa kk, to czy moge zalozyc konto i dostac jakaklowiek
    > karte - chocby debetowa ?

    mozesz sie starac otworzyc rachunek...ale od razu ci powiem ze moga z
    tym byc problemy. Teoretycznie do otwarca rachunku NIE jest konieczny
    SSN (social security number) ale z doswiadczenia (od kilku znajmoych
    wiem), ze spora ilosc bankow kreci nosem. O "czystej' karcie kredytowej
    mozesz namet nie myslec gdyz do wiekszosci przypadkow potrzebna jest
    "historia kredytowa", ktorej nie masz. Z karta debetowa to wlasciwie nie
    wiem - teoretycznie jesli otworzyles rachunek nie powinno byc problemu z
    dostaniem karty (w wiekosci przypadkow karta jest standardem) nie wiem
    tylko jak bank potraktuje fakt niemoznosci zweryfikowania twoich danych.

    AP