  • Data: 2002-11-20 15:49:16
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa w Pekao SA
    Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że około 4 lat do 1 roku temu oprocentowanie na rachunkach sięgało
    > rocznie 17% a tu dostałeś 30% w pierwszym roku i potem prawie nic - dużo
    > poniżej inflacji. Ta sama kasa na lokacie dałaby wiecej pieniędzy przez trzy
    > lata. Poza tym co bank ci nie przysle - dodatkowe za to opłaty.
    środki wpłacane do kasy są oprocentowane na połowę stopy NBP, także zawsze coś
    z tego też jest, a 30 % odlicaenia od podatku mam w każdym roku. Co do opłat to
    święta racja.

    > wpłacałem
    > To chyba niezbyt dobry argument - w 3 lata przy kredycie na mieszkanie w
    > Warszawie naprawdę trzeba się postarać aby go spłacić. Dla osoby nawet o
    > dochodach przewyższających średnią warszawską (w rozsądnych granicach) jest
    > to prawie niemozliwe bez wielkich wyrzeczeń
    Chyba się troche nie zrozumieliśmy. Spłacał będę raty w tej samej wysokości co
    wpłaty na kasę plus połowa stopy dyskontowej NBP no i nieszczęsne prowizje (jak
    przy każdym kredycie, nie mówię przy tym, że PKO SA jest najtańszy))

> [...]
    > indziej prowizje od wpłat - np. w BPH od 1.5 normalnie do 3.%  prowizji,
    > jeśli sie spóźnisz choć jeden dzień, biorąc kredyt podobnie. do tego bank
    > jest nieruchawy, dochodzą 3 miesiące na czekanie na kasę.
    > Zabezpieczenia dużo bardziej rygorystyczne i mniej elastyczne. Z mojego
    > doswiadczenia  widzę że bank działa tu jak firma ubezpieczeniowa - brać kasę
    > ile się da, obciążając ja maksymalnie prowizjami, a jak przyjdzie do
    > wypłaty, ociągać się maksymalnie, korzystać z wszelkich możliwych kruczków
    > prawnych, wypłacić jak najmniejszy kredyt.
    Zgadza się, oni po prostu chcą jak najwięcej zarobić.

    > pozwalały zaoszczędzić pare złotych i cieszę się bardzo, że z tego
    >
    > A ja myślę że przy odrobinie chęci, można był lepiej zainwestować te
    > pieniądze. Chociażby lokaty lub fundusze. Lub kredyt walutowy - dawno już
    > byś mieszkał,
    > a odsetki jak w kasie mieszkaniowej. I jak do tej pory nawet do przodu na
    > ryzyku walutowym. no i omijasz czepliwych i niesympatycznych urzędników
    > skarbowych.
    Trzebaby na to poświęcić trochę czasu, a w moim przypadku prowadzenie firmy
    zabierało mi go całkowicie. Miałem gdzie mieszkać (akademik) - więc nie
    musiałem kupować chaty. A ci urzędnicy to chyba mam do nich dobre podejście bo
    nawet przy firmie watoskiej jakoś zawsze wszystko jest ok..
    Tak naprawdę do całej tej sprawy jestem pozytywnie nastawiony, a to chyba
    dlatego, że nie brałem jeszcze kredytu kontraktowego i narazie, na papierze to
    wygląda, że mi się opłacało - zobaczymy ile dostanę.

    dzięki za posta
    z pozdr Mariusz