    From: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty kredytowe
    Date: Wed, 7 May 2003 17:44:23 +0000 (UTC)

    > Oplacac to sie nie oplaca (przy ~zerowej inflacji zyski z Grace Period sa
    > pomijalne) , ale jest wygodne.

    To fakt. Trzeba byłoby mieć ogromniasty limit i dosyć często, gęsto płacić
    kartą, przy jednoczesnym założeniu że pieniądze na spłatę w jakiś określony
    sposób pracują na siebie (np. procentują na rachunku bankowym). Wtedy to może
    zwróci się opłata roczna za kartę. Ale karta ma też inne dobroczynne
    skutki... mojemu kumplowi pomogła rzucić palenie. Odkąd zaczął posługiwać się
    kartą to przestał nosić ze sobą drobne pieniądze, które zawsze miał jako
    końcówki od reszty z zakupów. Dlatego nawet jak go korciło żeby, przechodząc
    koło kiosku, kupić paczkę to nie miał drobnych. A jak wyjmował z portfela
    stówę żeby kupić papierosy to się zaczął zastanawiać ile to pieniędzy na to
    idzie:) Ja z kolei batonów z automatu w pracy już tyle nie jem (z tego samego
    powodu). Doszło nawet do tego że czasem nikt w firmie nie ma drobnych (wtedy
    zaczynają padać pomysły że dobry byłby automat batonami i colą na kartę...brr
    horror!!!). Słowem karta (nie tylko kredytowa) to samo zdrowie;)
    Pozdrawiam
    Dżony Bigut