  • Data: 2005-06-22 09:38:00
    Temat: Re: karta bankomatowa PIN
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Dąbrowski wrote:

    > i tak powinno byc. jesli dales sobie podpatrzyc PIN, ukrasc karte i nie
    > zauwazyles tego (aby wczesnie karte zastrzec), to sam sobie jestes winien.

    co do pinu to tylko częściowo mogę się zgodzić - pinpada zakrytego od
    góry widziałem 2 razy w banku, jak zakryjesz pinpad w sklepie? schowasz
    do torby? A co do kradzieży - większość kieszonkowców wyjmie ci portfel
    i nie załważysz; a co jak dostaniesz w głowe i będziesz nieprzytomny pare h?
    Poza tym kwestia ilości pieniędzy, jakie nosisz przy sobie w gotówce, a
    ile masz dostępne na kartę, potencjalnie dobrze zorganizowani złodzieje
    mogą ominąć limity autoryzacyjne. z jednej strony bank pozwoli
    okazicielowi twojej karty na zrobienie praktycznie dowolnego transferu
    pieniędzy, a z drugiej strony miałby być odpowiedzielny za _nic_ ?

    > Wyciaganie pieniadzy od banku za taka akcje mozna porownac to zadania od
    > mennicy zwrotu ukradzionej gotowki. Takie przeniesienei odpowiedzialnosci
    > obnizy koszty bankow i pozwoli im obnizyc oplaty zwiazane z kartami
    > (oczywiscie to ostatnie to teroria, ale na wolnym rynku powinna zadzialc
    > predzej czy pozniej). Zreszta, czy chcialbys, aby Twoj bank oddawal

    Pokaż mi przykład gdzie banki obniżając swoje koszty obniżają również
    koszty swoich klientów. Czy od wprowadzenia euroelixir zmalały ceny
    przelewów zagranicznych? Nawet zmiany oprocentowania są odpowiednio
    przesówane w czasie na korzyść banków.

    > pieniadze ludziom, ktorzy dali sie okrasc ujawniajac wlasny pin zamiast
    > Tobie obnizyc prowizje?

    znowu: który bank obniża prowizje/opłaty (nie w promocji)?
    no, poza vwbd :)

    > Ostatecznie to policja powinna zajmowac sie
    > sciganiem bandziorow i sciaganiem pieniedzy od nich (wiem, ze to tylko
    > teoria), a poza tym i tak wiekszosc bankow oferuje ubezpieczenie karty i
    > jesli ktos nie potrafi jej ustrzec, to takie ubezpieczenie moze sobie
    > wykupic.

    ubezpieczenia na dłuższą metę opłacają się tylko ubepieczycielom.