    From: "Mariusz" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki bank z rozsądną marżą w CHF dla hipoteki
    Date: Sat, 21 Feb 2009 09:59:09 +0100

    > Ale CHF również kupują po wyższym kursie, więc to nie ma znaczenia.
    > Banki zarabiają na marży i spreadzie. Amen.

    CHF kupuje zawsze kredytobiorca płacąc spread bankowi, marża jest wyrażona w
    CHF ale bank już nie musi ich kupować (bo po co) ma poprostu więcej złotówek
    dla siebie, więc jeśli jest to polski bank który koszty ma w złotówkach to
    na wyższym franku więcej zarabia.Amen

    > Nie daj sobie wmówić, że zarabiają na różnicach kursowych i stopach
    > referencyjnych LIBOR, WIBOR, EURIBOR, bo to nieprawda.

    Tego nie pisałem ale kolega Radek podał przykład jak zwiększa sie baza
    spreadu co jest kolejnym dowodem że bank korzysta na tym jak waluta kredytu
    drożeje.

    Pozdrawiam
    M.