  • Data: 2009-02-22 11:28:36
    Temat: Re: jaki bank z rozsądną marżą w CHF dla hipoteki
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba sie nie zrozumieliśmy, nie chodziło mi ze bank nie kupuje CHF
    > oczywiście że kupuje tylko że tak naprawde za pieniądze kredytobiorcy
    > czyli on tylko pośredniczy zarabiając na spreadzie.

    Oczywiście. Ale nie zarabia przy tym na samym kursie.
    Jaka to bowiem różnica, czy spread to 20 gr przy kursie 2.2 czy 20 gr przy
    kursie 3.2?
    No chyba, że spread zawsze jest wyrażany procentowo.

    > Ale nie musi kupować tych franków które wychodzą z marży czyli np
    > miesięcznie odliczając z raty kapitał i LIBOR zostaje XX CHF marży które
    > to są właśnei dla banku więć może z nimi zrobić co chce bo są już jego
    > (raty są płacone w zł czyli ma wiecej zł przy wyższym kursie).

    Ale swoje raty do banku, który mu pożyczył CHF, również siłą rzeczy spłaca
    po wyższym kursie CHF.
    No chyba, że ma własne magicznie rosnące rezerwy w CHF i spłaca raty w tej
    właśnie walucie.