  • Data: 2009-02-21 15:22:35
    Temat: Re: jaki bank z rozsądną marżą w CHF dla hipoteki
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czegoś w takim razie nie rozumiem albo źle mi to wytłumaczono.
    > Po co więc operuje się kursami kupna i sprzedaży dewiz, po co w ogóle jest
    > "instytucja" spreadu, jeśli Twoim zdaniem jedynie kredytobiorca kupuje
    > walutę od banku, a bank już nie musi? Moim zdaniem również musi -
    > pożyczyć/kupić od innego banku, sam jej sobie nie wygeneruje. A ponieważ
    > pożycza/kupuje po wyższym kursie, to musi sobie tę nadwyżkę "odbić" na
    > kliencie. Jeśli byłoby inaczej, to po grzyba spread? Wystarczy wszystkie
    > obroty dokonywać po tym samym kursie średnim, a zarabiać jedynie na
> [...]

    Chyba sie nie zrozumieliśmy, nie chodziło mi ze bank nie kupuje CHF
    oczywiście że kupuje tylko że tak naprawde za pieniądze kredytobiorcy czyli
    on tylko pośredniczy zarabiając na spreadzie. Ale nie musi kupować tych
    franków które wychodzą z marży czyli np miesięcznie odliczając z raty
    kapitał i LIBOR zostaje XX CHF marży które to są właśnei dla banku więć
    może z nimi zrobić co chce bo są już jego (raty są płacone w zł czyli ma
    wiecej zł przy wyższym kursie).

    Pozdrawiam
    M.