  • Data: 2014-10-30 13:44:20
    Temat: Re: jak w banku - ubezpieczenia
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 30 października 2014 09:08:33 UTC+1 użytkownik Majka napisał:

    > O pierwszej opcji wiedziałam.
    >
    > Bardziej interesująca dla mnie jest opcja 2.
    > Z jednym zaskoczeniem nawet:
    > informowano mnie, ze ubezpieczenie czasowe, np. na 10/20/25 lat trwa i płacę przez
    te lata, ale jeśli dożyję, to wg wyjaśnień nic mi nie wypłacą.
    > Czy - wg tego, co piszesz - jeśli mają wypłacić jakąś kwotę (nie wnikam w
    wyliczenia, odsetki, oprocentowania i premie), to w tej opcji jest wyższa
    składaka/opłata miesięczna?
    > Wyższa niż w przypadku, jaki mi przedstawiano, czyli w przypadku braku wypłaty
    czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

    Po prostu jedno to ubezpieczenie na zycie a drugie to ubezpieczenie na dozycie.
    Pierwsze z reguly oferuje wyzsze SU ale w przypadku braku skorzystania jest to zawsze
    gra na minus.

    Ubezp na dozycie polega na zawarciu go na okreslony czas (np 20 lat) lub do
    okreslonego wieku (np do 50 r.z.). Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty
    + ew. wypracowany z nich zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia.

    W dobrym ubezp na dozycie SU znacznie przekracza sume skladek jest wiec ono
    jednoczesnie inwestycja, na dodatek jesli jest odpowiednio skonstruowane (zysk z
    inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki
    uczestnictwa), jest nieobelkowany.