  • 1. Data: 2014-10-27 10:20:27
    Temat: jak w banku - ubezpieczenia
    Od: Majka <k...@g...com>

    Proszę - jeśli mogę - chciałabym zadać pytanie prawie bankowe, bo o lokowanie
    pieniędzy chodzi na dłuższy czas, mianowicie o ubezpieczenia:

    Chciałabym ubezpieczyć się na wypadek śmierci, np. wskutek choroby, przewlekłej
    choroby lub nagłego wypadku. Tak, by odszkodowanie na wypadek mojej śmierci dostały
    dzieci (teraz 2, 8 i 16 lat).

    Czy ktoś z Was może przerabiał ten problem?
    Gdzie warto, a gdzie nie warto się ubezpieczać?
    Które oferty których ubezpieczycieli/towarzystw są lepsze/gorsze?
    Kto robi problemy z wypłatą odszkodowań?
    Na co zwracać uwagę?
    Czego unikać?
    Jaki sztuczki stosują zakłady ubezpieczeniowe?

    Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

    Majka

  • 2. Data: 2014-10-27 10:40:24
    Temat: Re: jak w banku - ubezpieczenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-27 10:20, Majka pisze:
> [...]
    > Czego unikać?
    > Jaki sztuczki stosują zakłady ubezpieczeniowe?
    >
    > Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

    Zapoznaj się z Macif Acti Ochrona - mało wyłączeń, zgon naturalny n NNW,
    możliwość wstępnego wyliczenia składki na stronie, polecam.
    http://www.macif.com.pl/potrzeby_dla_siebie/twoje_be
    zpieczenstwo.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-10-27 16:09:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Czego unikać?
    > Jaki sztuczki stosują zakłady ubezpieczeniowe?
    >
    > Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

    opcje masz dwie:
    1. standardowe UnŻ + ew. dodatkowe elementy (leczenie w szpitalu
    itp...), tutaj kasa wypłacana jest po śmierci ubezpieczonego
    2. tzw. zwrotka, też UnŻ, ale zawierane na określony czas 10-20 lat,
    jeżeli umrzesz to wypłata jak w zwykłym ubezpieczeniu a jeżeli nie
    (możesz w koncu dożyć) to otrzymasz wypłatę tego co wpłaciłaś

    która opcja CIę interesuje?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-10-29 02:27:25
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Czego unikać?
    > Jaki sztuczki stosują zakłady ubezpieczeniowe?
    >
    > Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i udział w dyskusji.

    Ja tam już od dawna mam ubezpieczenie w PZU.

    --
    animka

  • 5. Data: 2014-10-29 15:50:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja tam już od dawna mam ubezpieczenie w PZU.

    i skorzystałaś z niego chociaż raz?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-10-30 09:08:32
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 16:09:23 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > jeżeli umrzesz to wypłata jak w zwykłym ubezpieczeniu a jeżeli nie
    > (możesz w koncu dożyć) to otrzymasz wypłatę tego co wpłaciłaś

    O pierwszej opcji wiedziałam.

    Bardziej interesująca dla mnie jest opcja 2.
    Z jednym zaskoczeniem nawet:
    informowano mnie, ze ubezpieczenie czasowe, np. na 10/20/25 lat trwa i płacę przez te
    lata, ale jeśli dożyję, to wg wyjaśnień nic mi nie wypłacą.
    Czy - wg tego, co piszesz - jeśli mają wypłacić jakąś kwotę (nie wnikam w wyliczenia,
    odsetki, oprocentowania i premie), to w tej opcji jest wyższa składaka/opłata
    miesięczna?
    Wyższa niż w przypadku, jaki mi przedstawiano, czyli w przypadku braku wypłaty
    czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

    Majka

  • 7. Data: 2014-10-30 09:15:02
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 10:40:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zapoznaj się z Macif Acti Ochrona - mało wyłączeń, zgon naturalny n NNW,
    > możliwość wstępnego wyliczenia składki na stronie, polecam.
> [...]

    O firmie pierwszy raz czytam teraz, ale sprawdzę w wolnej chwili, dziękuję.

    Nawiązując do możliwości wstępnego wyliczenia na www: jest to pozytywne i pożądane,
    bo zaglądałam dotąd do porównywarek, i wszędzie kończy się sprawa/porównywanie na
    prośbie o podanie adresu i telefonu. Za takie wyliczenia, których nie ma i nie widzę
    to ja dziękuję, nie chcę mieć stada natrętnych agentów wciskających tony papierów do
    podpisania. Chcę właśnie móc wyliczyć, widzieć wyliczenie i móc porównać.

    Ale też - i może przede wszystkim - chciałabym poznać opinie o ubezpieczycielach,
    sposobach działania, traktowaniu klientów i przypadków kiedy trzeba wypłacać
    ubezpieczenia (zwłaszcza pośmiertne).

    Majka

  • 8. Data: 2014-10-30 13:44:20
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 października 2014 09:08:33 UTC+1 użytkownik Majka napisał:

> [...]
    > Wyższa niż w przypadku, jaki mi przedstawiano, czyli w przypadku braku wypłaty
    czegokolwiek po przeżyciu okresu ubezpieczanego, owych 20 lat?

    Po prostu jedno to ubezpieczenie na zycie a drugie to ubezpieczenie na dozycie.
    Pierwsze z reguly oferuje wyzsze SU ale w przypadku braku skorzystania jest to zawsze
    gra na minus.

    Ubezp na dozycie polega na zawarciu go na okreslony czas (np 20 lat) lub do
    okreslonego wieku (np do 50 r.z.). Jak nie dozyjesz wyplaca sie dotychczasowe wplaty
    + ew. wypracowany z nich zysk. Jak dozyjesz wyplaca sie sume ubezpieczenia.

    W dobrym ubezp na dozycie SU znacznie przekracza sume skladek jest wiec ono
    jednoczesnie inwestycja, na dodatek jesli jest odpowiednio skonstruowane (zysk z
    inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki
    uczestnictwa), jest nieobelkowany.

  • 9. Data: 2014-10-31 00:55:58
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-10-29 15:50, RobertS pisze:

    > i skorzystałaś z niego chociaż raz?

    Skorzytstałam. Po wypadku w autobusie. Dają nie więcej niż 200 zł (małe
    składki płacę-ubezp. na życie)
    Ale ZTM wypłaciło jeszcze dosyć spore odszkodowanie.

    --
    animka

  • 10. Data: 2014-11-01 09:11:09
    Od: Zibo <z...@g...com>

    On Thursday, October 30, 2014 1:44:21 PM UTC+1, k...@g...com wrote:

> [...]
    inwestowania twoich skladek nie jest kalkulowany na podstawie wyceny jednostki

    A gdzie szukać zysku ubezpieczyciela w takim przypadku?