  • Data: 2015-03-28 14:08:58
    Temat: Re: jak to z Frankiem bylo
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." aym9qhtl8se0$....@4...net

    > Nie, kraje gdzie wyeksportowano wojne nie maja pieniedzy aby je USA
    > pozyczac, to im trzeba pozyczac.

    Belg, widząc nadciągające zagrożenie dla jego biznesu w Banglaśniegu,
    kupuje obligacje rządowe USA. Zupełnie niezależnie ;) od tego kupna
    USA znienacka zauważają łamanie praw człowieka Banglaśniegu i zagrożenie
    demokracji w tymże Banglaśniegu, dlatego wysyłają do Banglaśniegu swoje
    wojska. :) (wojska; organizacje pozarządowe kochające ludzi; innych
    obrońców uciśnionych i pokrzywdzonych...)

    IMO Ty też, widząc niezadowolenie/rozwydrzenie swoich pracowników,
    mógłbyś kupić obligacje rządowe USA, aby otrzymać od USA humanitarną
    pomoc dla swego narodu, skutkującą zaprowadzeniem ładu i porządku. ;)

    Widząc jakiekolwiek zagrożenie, mógłbyś nabyć takie obligacje a USA
    (zupełnie (; niezależnie ;) od tego kupna znienacka rozpoczęłyby
    jakąś akcję (; prolajaf ;) tuż obok Ciebie)

    > Poza tym dzis najwieksze rezerwy
    > dolarowe maja Chiny, Arabia Saudyjska, Rosja ...

    Rosja ma wielkie rezerwy dolarowe?
    Ma (miała) duże na własne potrzeby -- relatywnie większe od Polski.
    Nie były jednak jakieś gigantyczne. Duże, aby przetrwać wojnę gospodarczą.

    > Ten Fed ktory cytowales, taka dziwna organizacja niby prywatnych bankow.

    Tak niby -- jak i Ty jesteś tylko na niby.

    > Oni co roku decyduja ile rzadowi USA pozyczyc.

    Jakoś tak. Ponadto decydują o wielkości stałej grawitacji. ;)

    Oni jedynie dostosowują się do zaistniałej sytuacji tak, aby zarobić jak
    najwięcej. Obserwują świat i tak ustalają cenę swego pieniądza, aby popyt
    nie spadał. Jak w sklepie -- za dużo mleka dały krowy, ;) więc cena mleka
    w sklepie spada, aby mleko nie psuło się.

    BTW -- notuję już deficyt mleka kupionego niedawno po około 1.25 pln, czy jakoś
    podobnie...
    (mleko było chyba po 1.65, od tego real zszedł 20% w dół a Krokodyl zaokrąglił trzy
    razy)
    Żałuję, że nie obróciłem wózkiem jeszcze ze dwa razy -- i Krokodyl by najadł się
    okrąglej,
    i mniej miejsca wolnego miałbym na mleko... Moje wszelkie zapasy mleka notuję na 24
    litry,
    czyli na 10 dni... Powoli zapalają ;) się lampki ostrzegające o zbliżającym się
    niedostatku
    mleka...

    > Pozyczaja na procent, ale rzad od klkudziesieciu lat niby procenty splaca,

    Nie niby spłaca procenty -- jak IMO napisałeś, ale spłaca nibyprocenty.
    Rząd USA spłaca swe zadłużenie nie procentami, ale polityką -- dostosowuje
    swą politykę do potrzeb FED. (FED itp. sił naprawdę rządzących i Stanami,
    i światem)

    > ale jednoczesnie pozycza coraz wiecej ... a poniewaz jest
    > inflacja, to moze to tak trwac bardzo dlugo..

    Aż do skończenia świata. Obamę wybrano, bo obiecywał zmniejszenie
    długu rządu i państwa USA. Obama ponoć zanotował makabrycznie wielkie
    deficyty -- rosnące szybciej niż do tej pory. (aby było jasne
    w pochmurny dzień -- deficyt to nie dług)

    -=-

    IMO obecnie na rynku mamy trzech wielkich sprzedawców wojska: USA, Rosję i Chiny.
    Sprzedawcy ci IMO konkurują ze sobą (Rosja dla przykładu do czasu aneksji Krymu
    oferowała stosunkowo niskie ceny) na rynku światowym. Ale (nadal IMO) tylko USA
    prowadzą obsługę kompletną -- nie tylko sprzedają wojsko, lecz do wojska dodają
    także wojnę, dzięki czemu pogłębiają potrzeby rynku.

    Czyli mówiąc inaczej -- mamy trzech szklarzy, jeden z nich chciał zaniżać ceny,
    a jeden nie tylko szkli okna, ale także wybija szyby. :)

    IMO na Ukrainie USA szukają mięsa armatniego.

    konflikt, czyli naładowanie społeczeństwa chęcią do walki
    likwidacja sprzętu poradzieckiego w walce ;) z separatystami
    miłosierne wyposażenie zachodniej Ukrainy w sprzęt amerykański
    szkolenie kadeta w sprzęcie amerykańskim
    wysłanie wojska [na rzeź] do Afryki

    Amerykanie (i im podobni) zachwalają: ,,To bardzo dobry śmigłowiec!
    Jeśli ktoś potrafi latać śmigłowcem w ogóle, tym nauczy się w 10 minut''.
    To jednak nieprawda! Na polu chwały potrzebni są żołnierze dobrze zapoznani
    z danym typem sprzętu, nie zaś oblatani we wszystkich typach broni. [i atakuje?]

    -=-

    IMO państwa narodowe czy religijne upadają. Ich miejsce zajmują ,,państwa''
    inne, można by powiedzieć ,,korporacyjne'', ale to określenie złe, choć
    lekko zbliżające do wyjaśnienia/objaśnienia sytuacji. Oczywiście nie
    będą to państwa, lecz ,,prywatne państwa''. Oksymoron? Niby tak. Oligarchie?

    -=-

    Weź ogromny statek wycieczkowy. Nie musi być państwowy, może być prywatny.
    (niemal -- musi być prywatny) Może nie należeć do żadnego państwa? Czemu
    nie? Musi mieć ochronę przed piratami? Kupi ją sobie tam, gdzie uzna za
    stosowne -- w USA, Rosji czy w Chinach lub w Indiach... Zatrudni masę ludzi
    (może i dziesiątki tysięcy) i zajmie międzynarodowe (niemal niczyje) wody.
    Zarobi na turystach i tym zarobkiem zapłaci za ochronę, jedzenie (częściowo
    będzie łowił), napęd do silników (być może atomowy)...

    -=-

    IMO państwa narodowe stają się przeżytkiem. Naród to grupa ludzi wiążących
    się historią, językiem, kulturą, religią... W dobie ;) internetu granice
    międzynarodowe zanikają. Historia jest stale fałszowana; języki się mieszają;
    kultura dostosowuje się do zysku; religie mieszają na całym świecie -- już
    nie ma Europy chrześcijańskiej, już Wielka Brytan, Niemcy, czy Francja to
    kraje niechrześcijanskie... już islam i hinduizm są zbyt silne w Europie,
    aby mówić tutaj o przewadze chrześcijaństwa, co zauważa także Franciszek.
    Co więcej -- bogaci Anglicy to niekoniecznie chrześcijanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'