  • 1. Data: 2007-06-03 16:53:51
    Temat: jak najlepiej płacić sprzedającym na e-Bayu w Niemczech
    Od: "Mateusz" <m...@w...pl>

    Witam, od kilkunastu dni kupuję przedmioty do kolekcji starych widokówek na
    e-bayu w Niemczech. kwoty do zapłacenia są niewielkie od 2 do 15 euro.
    W jakiś sposób najtaniej płacić za wylicytowane przedmioty (przelew na konto
    w Niemczech)? Akurat, naiwny, zapłaciłem 2,99 za widokówkę z konta BPH,
    teraz podejrzałem historię i odkryłem, że potrącono mi jeszcze 17 euro i
    potem 10 za tą operację. Czyli coś, co wylicytowałem za 2 euro (+koszty
    przesyłki 1 eur) kosztowało mnie ok. 120 zł. Mam następne płatności, proszę
    pomóżcie!
    .

  • 2. Data: 2007-06-03 17:06:14
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    szybkie - sprawne i należące do grupe "ebay"

    http://www.paypal.pl/pl

    pozdrawiam
    @dams
    --
    www.kredyt.org.pl

  • 3. Data: 2007-06-03 17:30:21
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Mateusz pisze:
> [...]
    > przesyłki 1 eur) kosztowało mnie ok. 120 zł. Mam następne płatności, proszę

    paypal.pl - najbardziej popularne
    moneybookers.pl - mniej popularne jednak tańsze niż paypal i bardziej
    bezpieczne, dlatego też jeżeli sprzedający przyjmie tak pieniądze to
    preferuj ten system.
    Oczywiście jest jeszcze kilka innych podobnych systemów.

    Co do banków to możesz popatrz na DBbank albo Citi tylko odbierający też
    musieliby mieć tam konto.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-06-03 17:52:32
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > Co do banków to możesz popatrz na DBbank albo Citi tylko odbierający też
    > musieliby mieć tam konto.

    Jeśli dobrze rozumiem TOIP Citiego to w koncie Citi direct przelewy
    zagraniczne przez net są za darmo. Niezależnie od tego, gdzie
    beneficjent ma konto. Jedyna niedogodność, że zdefiniować odbiorcę
    trzeba przez telefon. Ale to do przeżycia, w porównaniu z kosztami
    przelewu w BPH :)

    PG

  • 5. Data: 2007-06-03 18:58:26
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niestety wielu Niemców brzydzi się PayPalem, tak jak przez lata brzydziło się
    plastikiem.
    Bywa to niestety poważny kłopot przy drobnych zakupach.
    Przy srednich zakupach najtańszą (choć nie najszybszą) opcją jest wysłanie gotówki
    listem wartościowym pocztą.
    JaC

  • 6. Data: 2007-06-03 22:09:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    > Jeśli dobrze rozumiem TOIP Citiego to w koncie Citi direct przelewy
    > zagraniczne przez net są za darmo. Niezależnie od tego, gdzie beneficjent
    > ma konto.

    Oczywiscie tylko przy opcji SHA. Co w praktyce oznacza, ze jesli eneficjent
    ma konto w banku bedacego korespondentem Citi to otrzyma cala kwote, jesli
    nie to poniesie koszty wszystkich bankow poza bankiem nadawcy.
    Dodatkowa zaleta przy przelewach miedzy bankami Citi w roznych krajach jest
    czas przelewu. Bardzo czesto jest to 1 dzien :).

    MK

  • 7. Data: 2007-06-04 06:40:44
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 03 Jun 2007 18:53:51 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > przesyłki 1 eur) kosztowało mnie ok. 120 zł. Mam następne płatności, proszę

    Jeżeli to ma być na dłużej i zamierzasz tam często kupować to może
    załóż sobie konto w .de - było już na grupie kilka razy o kontach w
    niemczech, więc poszukaj w archiwum.

  • 8. Data: 2007-06-04 06:53:04
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    I na jakim etapie zlecający przelew się o tych kosztach dowie?
    JaC

  • 9. Data: 2007-06-04 16:06:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:f40cfl$9hu$1@news.wp.pl...
    >I na jakim etapie zlecający przelew się o tych kosztach dowie?

    Dowie sie gdy beneficjent go poinformuje.

    MK

  • 10. Data: 2007-06-05 09:02:50
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Poinformuje w formie: "nie wyslę towaru dopóki nie doplacisz 47 Ojro... za koszty
    banku"
    ;-)
    JaC