  • 1. Data: 2007-06-03 15:47:19
    Temat: jak to jest ?
    Od: "Neo" <n...@w...info>

    ktoś mi mówieł ze kredyt hipoteczny to troszke lipa jest
    chce budowac dom
    łaze po bankach
    zrozumialem ze w momencie gdy przynaja mi kredyt wezma prowizje
    zgodze sie z tym
    ale interesuje mnie procedura co potem

    dostaje transze na czesc budowy dajmy na to 25% kwoty kredytu
    czyli biore 25% przyznanego kredytu
    z rozmowy z banku zrozumiałęm ze do tej pory płace raty w wysokosci okolo
    800zł
    ale gdy wezme juz transze to kwota rosnie blisko 2 razy ?
    czyli do ponad 1600 zł ?

    o co tu chodzi - dlaczego tak miąło by być ?
    banki manią reklamą ze za 100 tys zapłące 500 zł miesiecznie ale okazuje
    sie ze nie sa to pełne koszty ?
    czy ja źle to wszystko zakumałem czy jak to jest
    bo gdyby faktycznie bank po pozyczeniu mi kasy zaczał brać wiecej niż mówi w
    reklamie to nie mam z czego żyć
    jesli mozecie to wyjasnijcie mi o co chodzi czy sie myle
    Hubert

  • 2. Data: 2007-06-03 16:04:46
    Temat: Re: jak to jest ?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jun 2007 17:47:19 +0200, "Neo" <n...@w...info> wklepał(-a):

> [...]
    >800zł
    >ale gdy wezme juz transze to kwota rosnie blisko 2 razy ?

    Każ sobie wyliczyć ratę po wypłacie całego kredytu, a nie poszczególnych transz.

    W większości banków do momentu całkowitej wypłaty spłacasz tylko odsetki od
    wypłaconej kwoty. Ten "okres karencji" może trwać nawet i 2 lata, tj. liczone od
    terminu pierwszej raty. Oczywiście zwiększa to wysokość rat już po rozpoczęciu
    spłaty kapitału i odsetek.