  • 1. Data: 2002-02-04 09:37:51
    Temat: [inteligo i euronet] bezpieczenstwo
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Wczoraj z czystej cikawości sprawdziłem opcję zmainy PINu na VE inteligo w
    Euronecie...

    Jestem lekko zdziwniony i zawiedziony - bankomat przy wyborze operacji
    zmiana PINu powinien spytać o aktualny PIN... Nie robi tego...

    To znaczy wystarczy mu jedna weryfikacja... Chyba nie powinno tak być???

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-02-04 12:36:06
    Temat: Re: [inteligo i euronet] bezpieczenstwo
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 4 Feb 2002 10:37:51 +0100, w <a3lkr6$jhb$3@news.onet.pl>,
    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał(-a):

    > To znaczy wystarczy mu jedna weryfikacja... Chyba nie powinno tak być???

    A co? Jak złodziej raz wstukał dobry PIN, to za drugim razem już nie
    będzie pamiętał?

  • 3. Data: 2002-02-04 12:43:51
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > A co? Jak złodziej raz wstukał dobry PIN, to za drugim razem już nie
    > będzie pamiętał?

    Nie o złodzieja mi chodziło.

    Wiele sieci wprowadziło podawanie PINu przy każdej operacji, mimo już
    poprawnej weryfikacji. Np. BZWBK, ING.

    Nawet w Millennium miałem pytanie o stary PIN, jak chciałem zmienić...

    Chodzi mi raczej o to, że wkładam kartę do bankomatu, wpisuję PIN. W tym
    momencie dostaję w głowę i tracę przytomność.

    W tym momencie oprócz tego, że złodziej wybierze to, co da mu bankomat,
    zmieni sobie PIN, narobi zakupów UWAGA potwierdzonych PINem, albo pójdzie
    ogołocić inny bankomat...

    Nie będę mógł nic reklamować, bo użyty był MÓJ PIN...

    Albo przynajmniej odciągnięcie od bankomatu przez napastników, potem zmiana
    PINu...

    Jeszcze - kleint nagle mdleje przy bankomacie.
    Rozumiem, że złodziej może wybrać ile da bankomat, tego nic nie zmieni. Ale
    on może zmienić PIN i narobićjeszcze na przykłąd zakupów z PINem, czy iść do
    innych bankomatów.

    Powiadam - reklamacje tych transakcji będą warte tyle ile zeszłoroczny
    śnieg, bo będą potwierdzone PINem.

    Przecież BZWBK, czy ING nie wprowadziły takich zabezpieczeń ot tak sobie,
    bez uzasadnienia... Uważam, że część wygody znika, ale bezpieczeństwo jest
    tego warte...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-02-04 12:47:41
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > A co? Jak złodziej raz wstukał dobry PIN, to za drugim razem już nie
    > będzie pamiętał?

    że być tak, że go zaatakuje przy bankomacie,
    zmieni PIN na swój i pójdzie
    do sklepu poszaleć. (niektóre teraz wymagają PIN)

    BAH

  • 5. Data: 2002-02-04 13:54:35
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    >.............. narobi zakupów UWAGA potwierdzonych PINem,

    a udało Ci się kiedyś gdzieś podać PIN przy zakupach kartą Inteligo ?

  • 6. Data: 2002-02-04 14:14:46
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    > a udało Ci się kiedyś gdzieś podać PIN przy zakupach kartą Inteligo ?
    Tak. Ostatnio w sobote MediaMarkt...

  • 7. Data: 2002-02-04 15:11:24
    Od: Filip Ozimek <w...@z...edu.pl>

    Wojciech Nawara <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote:
    > Chodzi mi raczej o to, że wkładam kartę do bankomatu, wpisuję PIN. W tym
    > momencie dostaję w głowę i tracę przytomność.

    No tak, ale rownie dobrze mozesz dostac w glowe po podaniu 2 raz PINu...

    --
    * Filip Ozimek * filip(at)zamoyski.edu.pl * kiedys 2:480/33.56 *

    Made with 100% recycled materials. No electrons were destroyed to write
    this mail.

  • 8. Data: 2002-02-04 15:39:46
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 4 Feb 2002 13:43:51 +0100, w <a3lvnu$973$1@news.onet.pl>,
    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał(-a):

    > Chodzi mi raczej o to, że wkładam kartę do bankomatu, wpisuję PIN. W tym
    > momencie dostaję w głowę i tracę przytomność.

    No więc to jest argument za zlikwidowaniem pierwszego pytania, a nie
    za utrzymaniem drugiego.

  • 9. Data: 2002-02-04 16:15:14
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it> napisał w
    wiadomości news:a3m50b$108$1@news.tpi.pl...

    > Tak. Ostatnio w sobote MediaMarkt...

    Na bezobsługowej stacji benzynowej NNeste w Zabrzu.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 10. Data: 2002-02-04 16:23:35
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > No więc to jest argument za zlikwidowaniem pierwszego pytania, a nie
    > za utrzymaniem drugiego.

    Nie qmam. Według mnie moje zdanie jest jak najbrdziej spójne.

    Zresztą nieistotne - czy nie warto zniwelować choć trochę ryzyka bez
    zbytkich utrudnień? W końcu jak często zmieniamy PIN w bankomacie?

    Inną sprawą jest to, że uważam, iż zmiana PINu w bankomatach nie powinna być
    możliwa, gdy można to zrobić od ręki przez telefon...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl