    From: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [inteligo i euronet] bezpieczenstwo
    Date: Mon, 4 Feb 2002 13:43:51 +0100
    Sender: [04007801 mail.onet.pl]@pg85.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:u00t5ugvgn0nkb9r42mhb3coud5mot93jl@4ax.com...

    > A co? Jak złodziej raz wstukał dobry PIN, to za drugim razem już nie
    > będzie pamiętał?

    Nie o złodzieja mi chodziło.

    Wiele sieci wprowadziło podawanie PINu przy każdej operacji, mimo już
    poprawnej weryfikacji. Np. BZWBK, ING.

    Nawet w Millennium miałem pytanie o stary PIN, jak chciałem zmienić...

    Chodzi mi raczej o to, że wkładam kartę do bankomatu, wpisuję PIN. W tym
    momencie dostaję w głowę i tracę przytomność.

    W tym momencie oprócz tego, że złodziej wybierze to, co da mu bankomat,
    zmieni sobie PIN, narobi zakupów UWAGA potwierdzonych PINem, albo pójdzie
    ogołocić inny bankomat...

    Nie będę mógł nic reklamować, bo użyty był MÓJ PIN...

    Albo przynajmniej odciągnięcie od bankomatu przez napastników, potem zmiana
    PINu...

    Jeszcze - kleint nagle mdleje przy bankomacie.
    Rozumiem, że złodziej może wybrać ile da bankomat, tego nic nie zmieni. Ale
    on może zmienić PIN i narobićjeszcze na przykłąd zakupów z PINem, czy iść do
    innych bankomatów.

    Powiadam - reklamacje tych transakcji będą warte tyle ile zeszłoroczny
    śnieg, bo będą potwierdzone PINem.

    Przecież BZWBK, czy ING nie wprowadziły takich zabezpieczeń ot tak sobie,
    bez uzasadnienia... Uważam, że część wygody znika, ale bezpieczeństwo jest
    tego warte...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara