    From: "Jarosław Łysio" <j...@a...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: inkaso czeków
    Date: Thu, 14 Feb 2002 20:42:32 +0100

    Użytkownik "MAX" napisał:

    | Mogę się mylić, gdyż nigdy nie używałem czeków podróżniczych, ale czy aby
    | przy ich zakupie nie składa się na egzemplarzu własnego podpisu, który
    musi
    | być zgodny z tym, którym podpisze się przy realizacji czeku?

    Nie mylisz się, jeden podpis zobowiązany jesteś złożyć w chwili zakupu.
    Drugi w chwili realizacji (gdy Ty jesteś beneficjentem).
    Jednak, można przekazać prawa z czeku podróżniczego innej osobie składając
    drugi podpis i wpisując nazwę beneficjenta w miejscu "pay to the order"
    (jeśli się nie mylę, tak brzmi na zlecenie w języku obcym), wręczając
    (przesyłając) następnie beneficjentowi czek podróżniczy. Wtedy osoba
    wykazana w czeku podróżniczym jako beneficjent będzie musiała jedynie
    udowodnić swoją tożsamość.

    Pozdr.,
    Jarek